Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eksperci: Empik może zyskać na kontrowersyjnej reklamie

Autor: press.pl 25 listopada 2014 11:55

Zdaniem ekspertów bożonarodzeniowa kampania sieci Empik z udziałem Nergala i Marii Czubaszek, choć kontrowersyjna, to nie zaszkodzi marce - czytamy w press.pl

Jak wyliczył Instytut Monitorowania Mediów - od początku kampanii - od 5 do 18 listopada br. w Internecie i mediach społecznościowych ukazało się 912 publikacji na temat kampanii Empiku z udziałem Nergala i Marii Czubaszek. Mariola Marianowicz, rzeczniczka prasowa Empiku, przekonuje jednak, że pojawiają się także komentarze pozytywne. Jej zdaniem reklamy w neutralny sposób prezentują ofertę sklepu, inspiracje na prezenty, nie zaś idee czy przekonania. - Nie ma w nich żadnych odwołań werbalnych czy graficznych do świąt Bożego Narodzenia - mówi Marianowicz, dodając, że w kampanii nie są prezentowane żadne postawy, ale twórcy: Maria Czubaszek jako autorka książek, Adam Darski jako lider zespołu muzycznego. - Kampania skupia się na idei obdarowywania się prezentami, a tę tradycję we współczesnym świecie celebrują niemal wszyscy, niezależnie od wyznania i religii - dodaje Marianowicz. Zapewnia, że kampania będzie kontynuowana. Dariusz Kubuj, strateg z firmy doradztwa marketingowego Kubuj Strategia, uważa, że autorzy kampanii musieli wziąć pod uwagę, że udział w świątecznej kampanii Nergala i Czubaszek może wzbudzić takie komentarze. - Nie wzięliby Nergala, licząc, że jest to ulubieniec 90 proc. narodu. Myślę, że zdawali sobie doskonale sprawę z tego, że to wywoła kontrowersje i właśnie po to to zrobili - ocenia Kubuj. Jego zdaniem efekt, jaki wywołała kampania, był wkalkulowany w cały jej plan. - Na pewno nie uważam, że to był przypadek, który teraz zaskoczył twórców kampanii i właścicieli marki. Kacper Szczepanowski, senior strategy director w agencji Young & Rubicam, zauważa, że świąteczna kampania bardzo podzieliła konsumentów. - Strona "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku" na Facebooku w ciągu tygodnia wytraciła większość rozpędu w zdobywaniu kolejnych zwolenników, podczas kiedy sam sklep nieustannie powiększa grono swoich fanów w tempie porównywalnym do tego sprzed afery - analizuje Szczepanowski. Sytuację Empiku porównuje do bojkotu marki LPP. - Internet zalany był głosami oburzenia pod adresem firmy, kiedy zdecydowała się na optymalizację podatkową i wówczas internauci również zarzekali się, że zaprzestaną zakupów w sklepach należących do sieci - wspomina Szczepanowski. - Paradoksalnie sprawozdanie finansowe wydane kilka miesięcy po tych wydarzeniach pokazały, że w okresie bojkotu sprzedaż LPP wzrosła, w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Nie zdziwiłbym się, gdyby bojkot Empiku odniósł podobny efekt, szczególnie w okresie świąt, kiedy desperacja wywołana brakiem pomysłu na prezenty może popchnąć do kompromisu ze swoimi przekonaniami - podkreśla Szczepanowski - czytamy w press.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.