Eksperci: IKEA w kryzysie wizerunkowym

Autor: wirtualnemedia.pl 1 lipca 2019 12:17

Zbigniew Lazar, ekspert ds. marketingu i wizerunku, właściciel firmy Modern Corp. uważa, że działanie Ikei w sprawie zwolnienia pracownika za brak zgody na wzięcie udziału w akcji poparcia dla LGBT+ można ocenić jako nieudolne i szkodliwe - czytamy w wirtualnemedia.pl

- W zarządzeniu wizerunkiem i reputacją maksyma ta oznacza, że najważniejsze jest postrzeganie danej sprawy przez świat zewnętrzny. W tym przypadku, w oparciu o przekazy wychodzące z firmy, postrzeganie jest następujące: „Jacyś ideologiczni hunwejbini w IKEI, albo zwykli karierowicze chcący pokazać swoim szwedzkim mocodawcom, że są bardziej katoliccy niż papież, w imieniu IKEI prześladują normalnego pracownika, który chce rzetelnie pracować, a nie przymusowo szerzyć homopropagandę”. Nieudolne oświadczenie firmy w tej sprawie, sformułowane zapewne przez prawników, nie specjalistów od komunikacji, tylko wzmacnia wrażenie, być może niesłuszne, że powody zwolnienia pana Tomasza były czysto ideologiczne – kwituje Zbigniew Lazar.

Zwolnienie pracownika za cytowanie Biblii (lub Tory, Koranu, czy choćby Księgi Mormona) słusznie wzbudza publiczne oburzenie. Według niego nie jest to jeszcze „klasyczny kryzys”, czyli sytuacja mogąca zagrozić istnieniu marki i funkcjonowaniu firmy, ale „bardzo poważna rysa na ich postrzeganiu w Polsce”. - IKEA była dotychczas w percepcji polskich klientów marką nowoczesną i postępową, ale przyjazną rodzinom z dziećmi i młodym małżeństwom oraz firmą dbającą o środowisko i swoich pracowników. Teraz jednym nieprzemyślanym ruchem poważnie nadwyrężyła tę percepcję - dodaje.

Właściciel firmy Modern Corp. podsumowuje: - W zarządzaniu każdym kryzysem jednym z najważniejszych elementów jest gotowość (i intelektualna zdolność) do poniesienia tzw. krótkotrwałych kosztów kryzysu. Zależnie od sytuacji może to być na przykład profilaktyczne wycofanie podejrzanych produktów ze sprzedaży, wypłacenie odszkodowań, czy zwolnienie lub zawieszenie pracownika - w tym przypadku nie pana Tomasza, ale na przykład nadgorliwego szefa HR, który wyrzucił go z pracy. Aby tę sytuację umiejętnie opanować należy jednak posiadać wrażliwość kulturową, której w tym przypadku – sądząc po zachowaniu i reakcjach firmy – zarządowi IKEI w Polsce chyba zabrakło - mówi nam Zbigniew Lazar.

IKEA podejmuje działania promocyjne na rzecz społeczności LGBT. M.in. wyprodukowała specjalną tęczową torbę na znak solidarności z osobami nieheteroseksualnymi. Miało to miejsce w czerwcu, kiedy obchodzono Miesiąc Dumy LGBTQ, ale produkt nie był dostępny w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Robert 2019-07-01 14:20:32

    Bardziej papiescy niż papież :) Niestety, raczej bardziej czerwoni niż ideolog kulturowego marksizmu - Gramsci. Najpierw Ikea flirtowała z nazizmem, teraz z nowym komunizmem. Na pewno nic już więcej tam nie kupię. Są polskie sklepy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 827
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.