Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eksperci: Klient nauczył się sztuki oszczędzania i nawet w czasach prosperity z niej nie zrezygnuje

Autor: Łukasz Juśkiewicz i Maciej Kraus, FernPartners 27 sierpnia 2013 09:34

Eksperci: Klient nauczył się sztuki oszczędzania i nawet w czasach prosperity z niej nie zrezygnuje

Według najnowszych prognoz NBP, Polska gospodarka najgorsze ma już za sobą. Wiele firm zastanawia się, czy koniec kryzysu oznacza, że Polacy będą przywiązywać mniejszą wagę do ceny. Czy klienci zapomną o kryzysie i wrócą do dawnych nawyków zakupowych? Co może stanąć na drodze do poprawy rentowności? Co robić, by odpowiednio wykorzystać ożywienie gospodarcze - zastanawia się Maciej Kraus z firmy FernPartners.

Ostatnimi laty byliśmy świadkami powstania nowego rodzaju klientów - tzw. smart shopperów. Atmosfera kryzysu sprawiła, że klienci nie tylko chcą kupić dobry produkt - chcą kupić dobry produkt w dobrej cenie i są w stanie poświęcić czas na wybór najatrakcyjniejszej opcji. Dotyczy to nie tylko osób, które zostały bezpośrednio dotknięte przez kryzys i niejako zmuszone do ograniczenia wydatków, ale również osób, których sytuacja materialna wcale nie uległa pogorszeniu. W trakcie trwania kryzysu najbardziej ucierpiały przedsiębiorstwa - szczególnie małe i średnie. To właśnie one stanęły przed koniecznością ograniczania wydatków i to właśnie one, by przetrwać, musiały stać się szczególnie "SMART". W wyniku kryzysu pracownicy odpowiedzialni za zakupy do firm byli poddani szczególnie dużej presji. Z jednej strony firmy musiały ograniczać wydatki. Z drugiej zaś, nie mogły z dnia na dzień odebrać swoim pracownikom tego, do czego same przez lata ich przyzwyczajały. Co zrobiły firmy w takiej sytuacji? To samo co przeciętny smart shopper - szukały najlepszej oferty. Coraz więcej klientów, bez znaczenia czy mówimy tu o osobach fizycznych czy też firmach, przed wydaniem pieniędzy poświęca czas na zbieranie informacji oraz ocenę atrakcyjności różnych dostępnych na rynku rozwiązań. Powszechność oraz łatwość z jaką klienci mogą obecnie dokonywać porównań sprawia, że udział zakupów nieprzemyślanych w zakupach ogółem wciąż ulega widocznemu zmniejszeniu.
Smart shopperzy są niezwykle interesująca grupą klientów również z uwagi na fakt, iż w ich przypadku najniższa cena nie jest równoznaczna z najatrakcyjniejszą ofertą. O atrakcyjności oferty stanowi stosunek ceny do jakości. Firmy, które liczą, że wraz z odejściem kryzysu klienci od razu zapomną o oszczędzaniu i wrócą do dawnych nawyków zakupowych, mogą się niemile rozczarować. Klienci w dużej mierze działają na zasadzie przyzwyczajeń i skoro przywykli do porównywania ofert i wybierania tych najbardziej atrakcyjnych, nie przestaną tego robić tylko dlatego, że będą mieli do dyspozycji trochę większy budżet.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.