Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eksperci na EEC: Lojalność konsumentów w Polsce jest bardzo niska

www.portalspozywczy.pl 16 maja 2013 13:15

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego, prezesa Tesco, lojalność konsumentów w Polsce jest bardzo niska, konsument jest bardziej związany z marką produktów niż z konkretną siecią handlową. - Lojalność jest niska, trzeba dużo pieniędzy i dobrych programów lojalnościowych, by ją utrzymać - dodaje.

Zdaniem Krzysztofa Pawińskiego, prezesa Grupy Maspex, te zmiany w preferencjach konsumentów sprawiły, że znacząco wydłużył się cykl wprowadzania nowych produktów na rynek. - Jeszcze kilka lat temu wiedziałem po sześciu tygodniach, czy dany produkt się sprawdził, czy jednak należy zrezygnować z jego dystrybucji. Dziś na efekty trzeba czekać czasami nawet trzy lata. Takie duże podmioty jak Maspex mogą sobie na to pozwolić, jednak mali producenci często nie mają na to szansy, głównie ze względu na brak odpowiednich środków - dodaje Krzysztof Pawiński.

Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, twierdzi, że niski poziom lojalności polskich konsumentów należy powiązać ze strukturą handlu.

- Handel w Polsce jest bardzo zróżnicowany, działa tu bardzo wiele sklepów, w wielu różnych formatach, mamy szeroki asortyment produktów, dlatego polski klient jest naturalnie wędrujący i nielojalny. Wierzę jednak w lojalność produktową, podstawowe produkty są dostępne w wielu różnych sklepach czy formatach - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-05-16 18:54:56

    Panie Tomaszewski, o jakiej lojalności Pan pisze. Klient ma mało w kieszeni i idzie tam gdzie to samo ma taniej. To samo jest z bankami. Ja konto mam w jednym banku, do kredytów mam w drugim banku a kartę kredytową mam w trzecim banku. Chciałabym mieć wszystko w jednym ale ceny nie do przyjecia. Dlatego korzystam z kilku banków , kilku sklepów a nie jednego.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.