Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eksperci: Polski e-commerce „wychodzi z garażu”

Autor: pr/dlahandlu.pl 11 lutego 2016 13:30

Pozytywne zmiany na polskim rynku e-commerce, oprócz naturalnego wzrostu i rosnącej popularności, były powiązane ze znaczną intensyfikacją niektórych trendów, jakich jak
m-commerce oraz wzrostem znaczenia omnichannel. Nawiązując do raportu mShopper, wartość segmentu m-commerce w 2015 roku była wyceniona na 2 mld zł. Jest to powiązane ze wzrostem zaufania do zakupów przez internet w ogóle, jak i z faktem, że smartfony stają się coraz bardziej popularne. Era komputerów stacjonarnych/laptopów dobiega końca – stają się one mniej popularne niż tablety oraz telefony - wynika z raportu firmy Sofort.

Rośnie rola sprzedaży wielokanałowej w handlu detalicznym. Właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty oraz wartość dodaną. Dla sklepów tradycyjnych i online koniecznością staje się umożliwianie klientom nabywanie dóbr na różne sposoby. Obecnie może to następować z poziomu kanałów social media czy nawet też beaconów. To pokazuje jak bardzo należy być elastycznym i otwartym na nowe pomysły, umiejętności oraz wiedzę, aby pozostać atrakcyjny i konkurencyjnym oraz osiągać wyższą stopę konwersji. 

Polskie e-sklepy oferują lepsze i bardziej profesjonalne usługi, co skutkuje bezpieczniejszymi zakupami oraz pozwala utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży przez Internet. Potwierdza to raport Gemius, który pokazuje, że każdego roku polscy konsumenci w coraz większym stopniu potwierdzają, że zakupy przez Internet: są bezpieczne (33% w 2015 r. i 31% w 2014 r.), szybkie (61% do 60%), tańsze (63% do 62%) oraz oferują szerszy wybór produktów (64% do 57%). 

Wszystkie te fakty pozwalają twierdzić, że polski e-commerce wreszcie „wychodzi z garażu”
i w zdecydowanie staje się pełnoprawnie sprofesjonalizowanym biznesem, z każdym rokiem coraz ważniejszym dla wzrostu gospodarczego w ogóle. 

Większą rolę będzie odgrywać user experience (UX). Zbieranie danych dzięki testom A/B oraz dostosowanie stron sklepów internetowych do potrzeb i preferencji klientów może przynieść naprawdę wspaniałe rezultaty. Jest to szczególnie ważne w obszarze dostaw i płatności.

Z pewnością Big Data w e-commerce będzie jednym z gorętszych tematów omawianych przez ekspertów podczas branżowych konferencji i eventów. Według szacunków rynek Big Data
w 2015 roku był wart około 48 mld USD. Korzystanie z analizy wielu różnych baz danych może być bardzo pomocne w rozwoju e-commerce, nie tylko przez największych graczy. W naszej opinii to może być także wspaniała szansa dla mniejszych i średnich firm, co jest ekscytujące.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • M. Gołębiewska, HURTUM 2016-02-11 14:29:14

    @Właściciel sklepu - pozwolę sobie napisać kilka słów z perspektywy osoby stojącej trochę z boku.

    1. O Klienta zawsze trzeba dbać - to najważniejsza sprawa. Oczywiście, że tematów dużo, ale w końcu to Klient sprawia, ze firma istnieje/zarabia i czas na dbanie o Klienta trzeba znaleźć. A aby tego czasu było więcej można zautomatyzować, uprościć pewne procesy np. :

    a) składanie zamówień przez internet - szybciej, wygodniej, często z możliwością zautomatyzowania stałych dostaw, powtarzalności koszyka etc..

    b) optymalizacja koszyka zakupowego - zakupy w internecie są z reguły tańsze, zachęcam do zrobienia porównania choćby hurtum.pl vs stacjonarne hurtownie czy Makro/Selgros

    c) korzystanie z rozwiązań SaaS do prowadzenia biznesu pozwala na gromadzenie danych o użytkownikach (ich zachowanie, ich opinie, feedback etc...) - z takimi danymi szybko dowiesz się czego oczekują klienci, a tym samym dasz im to czego potrzebują, a oni za to zapłacą.



    Warto też pamiętać, że nowe rzeczy (wejście w eCommerce) czasem mają "wielkie oczy" , ale jak już przełamiemy się i zaczniemy, to okazuje się, że "magiczne aplikacje" nie tylko przynoszą korzyści, ale są też proste w obsłudze :D

  • Właściciel sklepu 2016-02-11 14:06:30

    Poza faktami jakie praktyczne wskazówki dla handlowców? bo tematów dużo i nie wiadomo czy dbać o klienta czy wdrażać się w e-commerce

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.