Eksperci: Postrzeganie cenowe buduje się latami. Nie wystarczą krótkotrwałe akcje promocyjne

FERNPARTNERS 13 czerwca 2013 15:06

Eksperci: Postrzeganie cenowe buduje się latami. Nie wystarczą krótkotrwałe akcje promocyjne

Odpowiedź na pytanie „Jak ocenić czy coś jest drogie, czy tanie?" jest oczywista - możemy to zrobić porównując ceny. Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana w przypadku sklepów oferujących wiele różnorodnych produktów, na których postrzeganie cenowe wpływa wiele czynników m.in. rzeczywisty poziom cen w odniesieniu do cen konkurencji, stosunek ceny do jakości oferowanych produktów, sposób oraz efektywność komunikacji z klientem, sprawiedliwość w wyznaczaniu cen czy odpowiedni dobór oraz przekaz akcji promocyjnych.

Na podstawie rzeczywistego poziomu cen wszystkich produktów jesteśmy w stanie obiektywnie stwierdzić czy dana firma bądź sklep, są tańsze czy droższe niż inni gracze na rynku. Takie porównanie okazuje się często zadaniem niemożliwym, dlatego znacznie ważniejsze są pozostałe elementy postrzegania cenowego, które w wielu przypadkach bazują na niepełnych bądź błędnych danych, a które wpływają na to, czy postrzegamy sklep jako tani. Często zdarza się, że sklep, który ma stosunkowo wysokie ceny postrzegany jest jako drogi i odwrotnie. Jak w takim razie zbudować wizerunek bycia najtańszym? Co zrobić, żeby klienci byli przekonani, że robiąc zakupy u nas nie przepłacają?

Pewnym jest, że jednorazowe obniżenie cen, zorganizowanie akcji promocyjnej lub zastosowanie atrakcyjnych końcowek cenowych i czekanie na efekty, to zdecydowanie za mało. Praktyka pokazuje, że droga do zwiększenia zysku poprzez lepsze zarządzanie cenami jest długa i wiedzie przez systematyczne wprowadzanie usprawnień, które łącznie przekładają się na poprawę wizerunku cenowego. Komunikując fakt bycia najtańszym, należy zastanowić się: kiedy zmienić ceny? W jaki sposób to zakomunikować? Czy wykorzystywać narzędzia takie jak promocje? Czy może stale oferować produkty w niskich cenach (strategia EDLP)? Odpowiadając na te wszystkie pytania należy pamiętać, że najważniejszą rzeczą jest konsekwencja.
Proces zmiany wizerunku cenowego nie jest jednorazowym przedsięwzięciem, a wielokrotnie powtarzanym cyklem działań - przekonują eksperci FernPartners. Jednokrotne obniżenie cen oraz zakomunikowanie tego w gazetkach lub innych materiałach promocyjnych nie spowoduje, że zmienimy wizerunek, który kreowany był przez wiele lat. Praktyka oraz doświadczenie pokazują, że proces ten trwa inaczej w przypadku różnych branż, ale niezależnie od branży jedynie konsekwentna polityka cenowa może zagwarantować sukces.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    18,23

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6389

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.