Eksperci: Świąteczne kampanie w październiku to przesada

Autor: wirtualnemedia.pl 20 października 2016 10:30

Dane przytoczone przez Iana Edwardsa z Facebooka pokazują, że znaczna część zakupów związanych z Bożym Narodzeniem jest realizowana już w listopadzie, dlatego jego zdaniem kampanie świąteczne należy zaczynać zdecydowanie wcześniej. Zdaniem ekspertów z polskich agencji trudno się z tym nie zgodzić, jednak start tych działań już w październiku jest sporą przesadą - czytany na Wirtualnemedia.pl.

Bartosz Gomółka, head of planning department z BBDO Warszawa, zwraca uwagę na kilka istotnych jego zdaniem szczegółów. Podkreśla, że listopad, jak każdy miesiąc, jest długi. - Być może 90 proc. zakupów świątecznych wspomniane 40 proc. użytkowników internetu realizuje w ostatnim tygodniu listopada? Albo w ostatnich 10 dniach? A to już radyklanie zmienia perspektywę planowania kampanii. Tego nie wiemy – mówi Gomółka.

Także Tomasz Mazurek, strategy manager agencji Imagine, przyznaje, że kampanie świąteczne startują zbyt późno, bo coraz więcej osób, optymalizując budżet domowy, kupuje prezenty już w listopadzie, a nawet w październiku.

Bardziej sceptyczny jest Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający agencji Biuro Podróży Reklamy. - Nie trzeba być Sherlockiem żeby dojść do wniosku że Facebookowi zależy na tym żeby rozciągnąć w czasie okres reklamowy, bo wtedy otrzyma przychody z reklamy szybciej i zapewne również w większej wysokości - uważa.

Więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,03

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.