Eksperci: W Polsce nie ma już dyskontów

Autor: wyborcza.biz 22 sierpnia 2015 11:12

Zarówno Biedronka, jak i Lidl zerwały z wizerunkiem dyskontów, zbliżając się ze swoją ofertą do supermarketów. A ze względu na gęstość występowania blisko im do sklepu osiedlowego - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Czy w Polsce są jeszcze w ogóle dyskonty? Andrzej Maria Faliński z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji zrzeszającej zachodnie sieci sklepów w Polsce twierdzi, że nie ma. Jego zdaniem cechy charakterystyczne dyskontów to siermiężny wystrój, bardzo wąski asortyment, towary z niskiej półki. Dyskonty są też bardzo tanie. A Biedronka, Lidl czy Netto ani już nie wyglądają siermiężnie, ani nie są najtańsze. Bo najtańsze są hipermarkety. Najbliższa wizji tradycyjnego dyskontu w Polsce jest sieć Aldi, ale u nas jest marginalna.

Polacy prawdziwych dyskontów nie lubią. Grzegorz Łaptaś z PwC uważa, że różnice między dyskontami a supermarketami się zacierają. Dyskonty mają coraz więcej produktów i coraz mniej marek własnych, z kolei supermarkety mają coraz więcej marek własnych. Oba formaty spotkają się gdzieś pośrodku, tworząc docelowy sklep Polaków, którego jeszcze nie ma.

Co sieci handlowe zrobią teraz? W Polsce najważniejsze kategorie zakupowe to mięso/wędliny oraz świeże pieczywo. I cały czas wolimy kupować te produkty w sklepach niezależnych. Postdyskonty będą chciały to zmienić - Lidl właśnie wprowadził do sprzedaży świeżo wyciskane soki. Biedronka testuje automaty do wyciskania soku pomarańczowego przez klientów.

Więcej na wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.