Ekspert: 10 przykazań dla sprzedawców działających wielokanałowo

Autor: dlahandlu.pl 22 czerwca 2015 13:05

Z badań Gemiusa wynika, że wpływ efektu ROPO, czyli kierowania się w procesie zakupowym w sklepie stacjonarnym, informacjami pozyskanymi w sieci, dla produktów spożywczych sięga 115 proc. Takie dane zaprezentowano podczas konferencji „Digital Commerce. Sprzedaż wielokanałowa”, zorganizowanej 18 czerwca w Warszawie przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Katarzyna Czuchaj-Łagód, Chief Research Officer z Mobile Institute w swojej prezentacji #Kupuję Mobilnie zaprezentowanej podczas wspomnianej konferencji przedstawiła katalog 10 przykazań dla sprzedawców.

1. Bądź dostępny w sieci. Większość klientów Cię tam szuka i chce kupić Twój produkt (jakieś 70%).
2. Dostrzeż osobę klienta. Pomimo tego, że często jest w różnych kanałach, to cały czas ten sam klient (68% kupuje tą samą markę w wieku miejscach).
3.Daj możliwość realizacji aktywności okołozakupowych, a najlepiej i zakupu mobilnie (70% internautów ma urządzenie mobilne). Każda aktywność okołozakupowa konsumenta zbliża Cię o krok do sprzedaży.
4.Nie różnicuj cen i oferty w kanałach sprzedażowych i komunikacyjnych. Dla Twojego klienta jesteś jedną marką i jednym sklepem (80% klientów nie pochwala tego).
5. Pamiętaj, że zakupy w sklepie offline to dla konsumenta także dodatkowe atuty - doradztwo, bezpieczeństwo i natychmiastowe posiadanie produktu. Wykorzystaj to.
6. Ułatw klientowi poszukiwanie dodatkowych informacji i porównanie produktów w sieci, nawet gdy jest w sklepie (35% konsumentów mobilnych uprawia show-rooming, a prawie 30% konsultuje
zakup przy pomocy zdjęć, dla ponad 30% jest to przejaw rozsądnych zakupów).
7. Wykorzystaj mobilność i zachęć konsumenta do wykorzystywania w sklepie dedykowanych ofert, jakie otrzymał od ciebie na urządzenie mobilne, np. mailowo, sms-em, w aplikacji (kupony wykorzystuje 1/4 konsumentów, a prawie 50% skusi się na zakup offline gdy otrzyma
zachętę).
8. Pozwalaj klientom na różne aktywności w sklepie, np. robienie zdjęć, bo często służą one konsultacji zakupu.
9. Pamiętej, że konsument chce dedykowanych ofert, zdradzi Ci sporo informacji o sobie (email, lokalizację), jeżeli dostanie coś w zamian.
10. Śledź trendy i już zastanów się jak przygotować się na nadchodzące zmiany zachowań konsumenckich.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,91

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.