Ekspert: Aldi i Lidl mają strategie nie do pobicia. Mere i Jack's raczej nie odniosą sukcesu

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2019 10:17

Ekspert: Aldi i Lidl mają strategie nie do pobicia. Mere i Jack's raczej nie odniosą sukcesu Fot. Shutterstock.com

- Duzi detaliści wciąż nie mogą znaleźć odpowiedzi na popularność dyskontów, a firmy międzynarodowe widzą spadek wartości swoich marek. Marki własne zrewolucjonizowały rynek - uważa Koen de Jong, ekspert firmy konsultingowej IPLC.

W Europie marka własna ma teraz udział w wartościach od 17,7 proc. we Włoszech do aż 47 proc. w Irlandii. Nic nie wskazuje na to, że te wartości spadną w najbliższej przyszłości. Wręcz przeciwnie - oferta spod znaku "private label" staje się coraz bardziej wyrafinowana i przenika do coraz większej liczby kategorii. - Dla konsumentów rozróżnienie między markami głównego nurtu a marką prywatną stało się nieistotne - mówi Koen de Jong, partner zarządzający agencji konsultingowej International Private Label Consult (IPLC). W swojej książce "The Private Label Revolution" de Jong opisuje, jak duży wpływ wywierają dyskonty na strategię dużych detalistów odnośnie marek własnych oraz na producentów marek brandowych. 

- Duże marki premium tracą udziały, ponieważ wprowadzają innowacje zbyt wolno, podczas gdy detaliści są o wiele bardziej sprawni. Firma Kraft Heinz musiała zrewidować swoją strategię dla  największych marek. Przedsiębiorstwem zarządzają finansiści, którzy stracili z oczu konsumenta. Wzrasta również wpływ marek własnych w kanale online. Po wprowadzeniu na rynek karmy dla zwierząt marki własnej Amazon osiągnął obrót w wysokości 200 milionów dolarów w ciągu jednego roku. Dzięki temu znalazł się w pierwszej dwudziestce na świecie. To musi być przerażające dla producentów takich jak Mars czy Nestlé. Z pewnością jest jeszcze miejsce na towary brandowe, ale będzie ich mniej, a ich udział w rynku spadnie - przewiduje Koen de Jong.

Jego zdaniem uderzający w tej sytuacji jest fakt, że to dyskonty dyktują warunki gry. - Supermarketyzacja dyskontów powoduje obecnie ogromną presję na rynku. Aldi i Lidl oferują  wysokiej jakości po bardzo niskich cenach i tym samym stawiają swoich uznanych konkurentów w trybie obrony. W Wielkiej Brytanii „wielka czwórka ” straciła 7 proc. udziału w rynku w ciągu ostatnich pięciu lat. Warto więc przyjrzeć się bliżej strategiom, w których duże sieci próbują się bronić. Na przykład Tesco zdecydowało się zmniejszyć swój asortyment o 20 do 30 proc. i poszerzyć gamę marek prywatnych. Sieć wprowadziła na rynek setki niedrogich produktów pod różnymi markami, aby zastąpić jakościowo niską standardową markę budżetową „Everyday Value”, a Tesco Farm Brands pojawiło się na działach świeżych produktów, starając się dopasować ceną i poziomem jakości do  dyskontów, ale różnica pozostała znacząca: dyskonty naprawdę oferują jakość marek premium, jak pokazują wszystkie testy. Co za tym stoi? Bardzo wysokie obroty Aldiego i Lidla, którzy mogą dzięki temu żądać od swoich dostawców wysokiej jakości po relatywnie niskich kosztach - mówi ekspert.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7058
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.