Ekspert: Aldik znika z rynku, bo Stokrotka jest silniejszą marką

www.portalspozywczy.pl 19 września 2018 11:54

Ekspert: Aldik znika z rynku, bo Stokrotka jest silniejszą marką Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie, fot. mat. pras.

Dobiega końca integracja sieci sklepów Aldik i Stokrotka, będąca następstwem przejęcia większości udziałów Emperia Holding przez Maxima Group. Integracja odbędzie się pod jednolitym szyldem Stokrotka – decyzja ta była z pewnością poprzedzona analizą siły każdej z marek, a wybór marki Stokrotka wynika z jej większej rozpoznawalności, spowodowanej między innymi znacznie większą liczbą sklepów Stokrotka niż sklepów Aldik - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

- Decyzja o integracji marek wiąże się często z ryzykiem odpływu klientów przywiązanych do marki, która ulega likwidacji – Polacy są bowiem mocno przywiązani do marek – jednak nie powinno mieć to większego znaczenia w tej sytuacji, głównie z powodu niewielkiej liczby sklepów Aldik względem tych pod marką Stokrotka - mówi Łukasz Targoszyński.

Zauważa że ekspansja na rynku sklepów blisko-domowych wydaje się odpowiadać trendom zakupowym Polaków, którzy cenią sobie zakupy w supermarketach znajdujących się w niedużej odległości od ich miejsca zamieszkania.

- Maxima przejęła podmiot z solidną bazą sklepów i zapleczem logistycznym, co z pewnością przyczyni się do osiągnięcia efektu synergii, która była jej potrzebna do dalszego rozwoju w Polsce – sama zaś wniesie do tego mariażu know-how wypracowany na innych rynkach, a najprawdopodobniej również środki na dalsze inwestycje i rozwój sieci - tłumaczy ekspert.

Maxima Grupe zapowiada, że trzydzieści sklepów Aldik zostanie włączonych jesienią do Stokrotki. Do końca bieżącego roku Stokrotka ma posiadać około 560 sklepów.

Przeczytaj także:

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.