Ekspert: Alma musi poszukać nowego pomysłu na swoje sklepy

www.portalspozywczy.pl 19 września 2016 13:41

Ekspert: Alma musi poszukać nowego pomysłu na swoje sklepy Fot. Alma Market

Alma Market czeka na zgodę sądu na otwarcie postępowania sanacyjnego. Dzięki temu będzie miała zapewnioną ochronę przed wierzycielami i zyska czas, aby przeprowadzić działania restrukturyzacyjne. Według wielu ekspertów, aby przetrwać i dalej się rozwijać, spółka będzie musiała poszukać nowego pomysłu na swoje sklepy.


– Postępowanie sanacyjne daje Almie Market bezpieczeństwo prawne, dzięki czemu zabezpiecza bieżącą działalność spółki. Jeśli sąd przyjmie wniosek o postępowanie sanacyjne, Alma Market zyska czas na negocjacje z bankami i wierzycielami. Sąd wyznaczy wtedy nadzorcę planu restrukturyzacji – tłumaczy Marcin Stebakow, Dyrektor Departamentu Analiz DM BPS.

Skąd się wzięły kłopoty spółki z rentownością? – Problemy Almy Market wynikają m.in. z tego, że format delikatesów nie jest obecnie chętnie odwiedzany przez konsumentów, ponieważ jest to koncept schyłkowy. Był on atrakcyjny jeszcze 5-10 lat temu, gdy Biedronka i Lidl funkcjonowały jako klasyczne dyskonty – z towarem wystawionym na paletach oraz mocno ograniczonym asortymentem – mówi Marcin Stebakow.

Tłumaczy, że po kilku latach przeobrażeń Biedronka i Lidl znacznie zwiększyły asortyment, zmieniły na korzyść sposób jego prezentacji oraz podwyższyły standardy.  – Klienci przekonali się, że nie muszą kupować w drogich delikatesach, skoro mają taniej w Lidlu i Biedronce. I chociaż liczbą asortymentu nie dorównują do tego, który był w Almie Market, to wystarczy im – przykładowo – 10 rodzajów sera. Nie muszą mieć aż 40 – tłumaczy Stebakow i dodaje, że jeśli Alma Market dostanie zgodę od sądu na postępowanie sanacyjne i uzyska płynność finansową, to będzie musiała dobrze przemyśleć swój koncept sklepów. Jeśli chce przetrwać, gdyż do starego nie ma już bowiem powrotu w takiej formule, jak była dotychczas.

Więcej na portalspozywczy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gapcio 2016-09-26 05:37:35

    ale mamy expertuf , znawcy od siedmiu boleści

  • pan jacek.s 2016-09-21 15:08:58

    Pip to supermarket

  • Setet 2016-09-20 16:31:38

    W Polsce de facto brak formatu Hard Discount. A nawet discount. LIDL i Biedra staly sie supermarketami. Kto zalozy HARD DISCOUNT wygyrywa internety i real.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,37

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.