Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert analizuje zmianę polityki cenowej Stokrotki w kategorii mięs

Autor: dlahandlu.pl 3 marca 2016 09:12

Ekspert analizuje zmianę polityki cenowej Stokrotki w kategorii mięs Maciej Kraus, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC

Dr Maciej Kraus, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC odpowiada na pytanie dlahandlu.pl dlaczego Stokrotka zdecydowała się wprowadzić obniżkę cen mięsa w swoich placówkach.

Dlaczego mięso i wędliny? Z dówch głównych powodów. Jest to kategoria bardzo wizerunkowa. Nie bez przyczyny mięso i wędliny tak często goszczą w gazetkach większości sieci. Z naszego doświadczenia projektowego z wieloma sieciami super i hipermarketów wynika, że mięso jest kategorią po którą klienci przychodzą do konkretnego sklepu na zakupy. Przy okazji oczywiście kupując wiele innych produktów.

Obniżki nie muszą a nawet nie powinny być głębokie. Często ważniejsza od głębokości obniżki jest jej właściwa komunikacja, umieszczenie produktu w odpowiednim miejscu, oznaczenie i wsparcie materiałami POS, „dobre słowo” personelu etc. To buduje sprzedaż.

Przewagą kategorii mięsnej jest jej relatywnie trudna porównywalność. Tzn. kiełbasa krakowska, kiełbasie krakowskiej nierówna. Dlatego też i ceny są bardzo relatywne i nieporównywalne.

P0za tym jest jeszcze kwestia stosunku ceny do jakości. Z mięsem i wędlinami wymagana jest duża ostrożność. Nie możemy obniżać cen w nieskończoność. Umieszczenie na pierwszej stronie gazetki szynki za 9,90 zł może mieć efekt odwrotny od zamierzonego. Większość klientów zamiast myśleć: „jaka świetna okazja”, pomyśli „szynka za 9.90 zł nie może być dobra. A sklep, który takie produkty sprzedaje nie dba o jakość i o swoich klientów”. Nie jest to „coca-cola 2l”, w przypadku której cena nie będzie kwestionowała jakości.

Sieci handlowe walczą o „umysły" i portfele klientów na wiele sposobów: organizując promocje, coraz bardziej wymyślne akcje marketingowe oraz stosując różne mechanizmy lojalnościowe zwiększające postrzeganą atrakcyjność. Klienci nie są w stanie ocenić rzeczywistego poziomu cen, a sieci, które są skuteczne w budowaniu wizerunku odnoszą sukces i cieszą się popularnością wśród konsumentów, nie zaś te, które są rzeczywiście tanie. Dlatego też, warto użyć produktów wizerunkowych i wprowadzić zmiany, które sprawią, że klienci będą chętnie odwiedzali dany sklep i będą przekonani o tym, że sieć oferuje produkty w atrakcyjnych cenach.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ..I.. 2016-03-16 14:53:31

    hmm a może dlatego, że duże międzynarodowe koncerny zarządzane w Polsce przez polaczków jakoś nie spieszą się do wyrównywania cen w kanałach tylko mając perspektywę maksymalnie do końca roku mają w głowie jedno hasło: sprzedaż! rozwalając przy okazji rynek detaliczny. Nie trzeba mieć za sobą Biedronki żeby sprzedawać dużo, wystarczy mieć frajerów polaczków, którzy oddają im topowe międzynarodowe marki w cenach marek własnych. Pozostali szukają swoich przewag w innych obszarach: 1) krajowe marki 2) regionalne marki 3) mięso 4) inne bo wiedzą, że koncerny wolą Biedronkę chociaż ta robi z nimi co chce. Dziwne? No cóż ja bym powiedział głupie, bo w końcu część krajowych dystrybutorów przetrwa tą wojnę na ceny o pólki i na półkach Biedronki pomiędzy koncernami i może, jak odbudują swoje nadszarpnięte pozycje bardziej agresywnie będą patrzeć na te firmy które nabałaganiły na rynku. Dożyjemy?

  • Ola 2016-03-03 15:42:55

    Patrzę na ceny mięsa, mleka, masła, mąka,podstawowe warzywa. Jeśli podstawowe artykuly kupię taniej , inne rzadziej kupowane kupuję niezależnie od ceny. Póki co masło irlandzkie przywożę z Niemiec i wiele innych rzeczy , które są w Niemczech taniej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.