Ekspert: Atrybutem delikatesów powinna być wzorowa świeżość i jakość produktów

www.portalspozywczy.pl 14 października 2016 13:02

Rynek handlu detalicznego jest bardzo zróżnicowany w swej formie i oferuje miejsce dla każdego właściwie prowadzonego formatu sklepu. Delikatesy również mogą mieć na nim swoje stałe miejsce – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Warto dookreślić, co rozumiemy pod szyldem sklep delikatesowy. Model sklepu detalicznego determinują przede wszystkim: asortyment, merchandising, aranżacja powierzchni sprzedażowej, technologia i skala serwisu oraz wskazania lokalizacyjne – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Rozważmy te czynniki dla modelu delikatesów. Delikatesy to przede wszystkim w pełni satysfakcjonujący klienta wybór produktów oraz nienaganna jakość i świeżość tej oferty. Wybór ten to szeroki i zrównoważenie głęboki asortyment towarowy wzmocniony ofertą unikalną lub wręcz wyłączną w niektórych rodzinach artykułów spożywczych. Szczególnie starannie musi być dobrana głębokość asortymentu. Zbyt liczna obecność marek dla tej samej rodziny produktowej może doprowadzić do dezorientacji klienta, w efekcie utrudniając podjęcie decyzji o zakupie – skutek przeciwny od zamierzonego. W ślad za asortymentem delikatesy wyróżnia przestrzenna aranżacja powierzchni sklepu i klarowny merchandising, umożliwiające swobodne, wygodne i niespieszne dokonanie wyboru – tłumaczy ekspert.

Dodaje, że drugi wspomniany atrybut delikatesów to wzorowa świeżość i jakość produktów. Ta podstawowa wręcz elementarna zasada handlowa musi być w rzeczywistości realizowana. Większość placówek handlowych, a w szczególności związki sieciowe, ma zapisaną tę regułę we wszystkich podręcznikach operacyjnych. No cóż, zapisaną ale najczęściej nierealizowaną.

– Możemy to ocenić podczas codziennych zakupów. Delikatesy to sklep w którym, po kolejnej już wizycie, biorąc produkt do ręki, nie odczuwamy potrzeby oceny jego jakości bądź świeżości. Ufamy sprzedawcy. Wszystkie, ale to naprawdę wszystkie produkty muszą spełniać te dwa podstawowe wymogi.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.