Ekspert: Białostocki rynek jest bardzo nasycony sieciami. Pojawia się zjawisko kanibalizacji

Autor: ddb24.pl 5 stycznia 2018 15:30

Coraz trudniej będzie rywalizować o białostockich klientów sieciom handlowym, które myślą o dalszym rozwoju w stolicy województwa podlaskiego – ocenia ekspert ds. marketingu Andrzej Kondej, w rozmowie z serwisem ddb24.pl. Jego zdaniem, już teraz na tamtym rynku widoczna jest kanibalizacja, gdy kolejne sklepy tej samej sieci odbierają klientów placówkom dotychczas istniejącym. Problem ten zaczyna dotykać już sieci Biedronka.

Jak podaje serwis ddb24.pl, konkurencja na białostockim rynku handlu jest duża, jak na niespełna 300-tysięczne miasto. - Sieci dyskontowe, takie jak Biedronka i Lidl, będą się nadal rozwijały, jednakże w coraz wolniejszym tempie - uważa Andrzej Kondej. Jego zdaniem powodem jest postępujące zjawisko nasycenia rynku i intensywna konkurencja, a także ograniczony wzrost wydatków na żywność i produkty pierwszej potrzeby, które rosną wolniej niż tempo wzrostu dochodów. Wynika to z faktu, iż w sytuacji wzrostu siły nabywczej coraz więcej wydajemy na dobra i usługi wyższego rzędu, np. wyposażenie wnętrz, rozrywki, podróże, rozwijanie hobby.

- Sytuacja na białostockim rynku spożywczym będzie jeszcze bardziej interesująca, gdy wejdą nowe sieci, które są u nas jeszcze nieobecne - mówi Andrzej Kondej. - Już teraz można zaobserwować zjawisko tzw. kanibalizacji, gdy kolejne sklepy tej samej sieci odbierają klientów placówkom dotychczas istniejącym. Problem ten zaczyna dotykać już sieci Biedronka, co sygnalizuje, że coraz trudniej będzie o nowe otwarcia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.