Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Biedronka musi poprawić tzw. shopping experience

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2018 11:13

Do zakupów w Biedronce przyciągają konsumentów przede wszystkim: atrakcyjne ceny i \wybór produktów. Natomiast odstraszają do zakupów: kolejki i bałagan - to wnioski z ostatniego raportu Market Side. - Wyniki są korzystne dla Biedronki i podkreślają jej ogromną rozpoznawalność. Potwierdzają także, że główną siłą sieci w oczach konsumentów jest korzystne postrzeganie cenowe - uważa Filipe Rosa, analityk Haintong Bank.

- Badanie odzwierciedla również pozytywną przemianę, jaką przeszła Biedronka, jeśli chodzi o asortyment. Klienci lepiej postrzegają ofertę mięs i pieczywa, ale choć ich zdaniem oferta warzyw i owoców uległa pogorszeniu  to i tak jest to trzecia kategoria, która najbardziej przyciąga klientów do Biedronki. Za bardziej negatywną uwagę wynikającą z tego badania uważamy jednak słaby odbiór tzw. shopping experience, co zapewne wiążę się z tym, że klienci bardzo często odwiedzają placówki tej sieci. Stąd kolejki, tłok w sklepach, wrażenie bałaganu i braki towarów, na które wskazali konsumenci jako na czynniki zniechęcające do zakupów. Naszym zdaniem Biedronka może zatrzeć to wrażenie otwierając więcej sklepów, tak by w ten sposób odciążyć niektóre placówki. Innym rozwiązaniem jest zatrudnienie większej liczby pracowników w sklepach, tak by proces obsługi klienta przebiegał sprawniej - wskazuje Filipe Rosa.

Przypomnijmy: w badaniu zrealizowanym przez Market Side 30 proc. ankietowanych wskazało, że w sklepach sieci Biedronka podobają im się atrakcyjne ceny, a 25 proc. – atrakcyjny asortyment i duży wybór. 11 proc. osób podoba się „wszystko, ogólnie”. Co ciekawe, promocje i okazje cenowe przyciągają tylko 10 proc. ankietowanych. Sugerowałoby to, że Biedronka z sukcesem wbudowała swój wizerunek taniej sieci, w którym znajdziemy „codziennie niskie ceny”.

Czytaj także: Raport: 10 najpopularniejszych sieci, w których robimy zakupy

Natomiast jedynie 7 proc. osób zadeklarowało, że robi zakupy w Biedronce, bo jest blisko i „po drodze”, a 6 proc. – ze względu na miłą obsługę.

Z kolei to, co najbardziej nie podoba się konsumentom w Biedronce, to kolejki. Tak wskazało 22 proc. badanych. 10 proc. ankietowanych przeszkadza w Biedronce „bałagan, brud i brzydki zapach”, a 9 proc. – mały wybór, nieatrakcyjny asortyment i braki towarów. Podobny odsetek wskazał na to, że sklepy Biedronki są ciasne i zbyt małe, a 7 proc. nie podobała się obsługa sklepu, a 6 proc. – tłok.

Na nieatrakcyjne ceny w Biedronce wskazało 3 proc. badanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zniechęcony klient 2018-01-27 18:29:36

    Sklep w Wągrowcu przy ul. Kasprowicza 54 - poziom higieny powinien zainteresować sanepid! Woda i płyn do mycia nie istnieją, lepiące się koszyki, brudna podłoga, śmieci na parkingu - strach w takim sklepie robić zakupy!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,43

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.