Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Biedronka powinna pomyśleć o e-handlu. Ma zagwarantowaną sieć odbiorców

www.portalspozywczy.pl 12 maja 2015 14:42

Ekspert: Biedronka powinna pomyśleć o e-handlu. Ma zagwarantowaną sieć odbiorców fot. shutterstock

Myślę, że dla Biedronki wejście w e-commerce absolutnie nie będzie żadnym problemem, ponieważ z góry ma ona zagwarantowaną sieć odbiorców - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Jej zdaniem dyskontowa sieć nie musi wcale zdecydować się na dostarczanie zakupów klientom do drzwi - wystarczy, że zacznie je pakować i umożliwiać klientom własnoręczny odbiór.

Dla Biedronki, posiadającej małą liczbę indeksów, poszukiwanie wartości nie w samym produkcie, ale w oszczędności czasu dla klienta, z założenia wydaje się interesującym pomysłem, który mógłby przyciągnąć dodatkowych klientów. Gęsta sieć sklepów (ponad 2,6 tys. placówek) sprawia, że klienci mogliby samodzielnie odbierać zamówione w internecie zakupy bardzo blisko swoich domów.

Jak dodatkowo zauważa Skorupska, stacjonarna Biedronka jest mocno ograniczona pod względem indeksów ze względu na stosunkowo małą powierzchnię sprzedaży, ale w internecie nie ma czegoś takiego, jak ograniczenie powierzchniowe. To oznacza, że aktualna strategia zwiększania asortymentu przez Biedronkę mogłaby być realizowana z jeszcze większym powodzeniem w internecie.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej nie zna odpowiedzi na pytanie, czy na wejście Biedronki do internetu nastał już właściwy moment. Sugeruje jednak, że powoli on się zbliża.

- Płatności mobilne, terminale płatnicze - to są jaskółki, które pokazują, że do Biedronki zaczął przychodzić inny klient, przyzwyczajony do płatności bezgotówkowej. Czyli taki, który teoretycznie potrafiłby dokonywać zakupów w internecie - zauważa Skorupska.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej uważa, że uruchomienie e-sklepu przez Biedronkę będzie dla tej sieci korzystne. - To będzie oznaczało przemodelowanie części biznesu, ale na pewno będzie szansą na rozwój i na większe przychody dla całej sieci.  Opieranie się o filozofię omnichannel – stawianie klienta w centrum uwagi - powoduje, że nie dzielimy biznesu na osobne silosy, ale patrzymy „oczami klienta”. Dowody na to są: jak pokazują badania, klient kupuje wielokanałowo. Im więcej kanałów, tym więcej klient wydaje w danej sieci - zauważa Skorupska.

Zdaniem ekspertki, wejście największego polskiego dyskontera w handel internetowy wywołałoby prawdziwą panikę w branży handlu FMCG. - Myślę, że bardzo dużo innych retailerów powiedziałoby, że skoro robi to Biedronka, to i oni muszą to zrobić, nawet jeśli nie będzie to miało sensu dla ich klienta. Obserwowałabym ten ruch z ciekawością - powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Skorupska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.