Ekspert: Big Data umożliwia traktowanie klienta jak człowieka

wnp.pl 22 grudnia 2014 11:13

Ekspert: Big Data umożliwia traktowanie klienta jak człowieka

- Big Data nie jest, jak zakładali niektórzy, wyłącznie marketingową wydmuszką, ale technologią, na którą jest realne zapotrzebowanie - przekonuje Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies. - Na rynku mamy mnóstwo niewykorzystanych danych, które, przeanalizowane i przetworzone, dają wyraźną przewagę nad konkurencją. I firmy zaczynają to dostrzegać.

Pewnym zaskoczeniem było duże zainteresowanie rozwiązaniami Big Data ze strony branży e-commerce. - Mimo, że e-sklepy dysponują szeregiem istotnych danych (czyli wspomnianym Big Data), które internauci zostawiają na witrynie, to branży e-commerce rzadko chciało się te dane przeanalizować, zinterpretować i przekształcić w Smart Data - zauważa Piotr Prajsnar. - Na przestrzeni ostatniego roku zdecydowanie się to zmieniło.

Nasz rozmówca prognozuje dynamiczny rozwój rozwiązań wykorzystujących elementy inteligentnej sieci (Internet of Things), aplikacji mobilnych oraz Big Data.

- Świat wkracza dziś w epokę danych - mówi. - Nie sposób dłużej ignorować indywidualnych preferencji tego, kto znajduje się po drugiej stronie kabla. John McKean w książce o wdzięcznie brzmiącym tytule "Klienci to też ludzie", napisał: "70 proc. naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie. A tylko 30 proc. bazuje na właściwościach produktu". Dlatego polskie firmy zamiast gonić za zyskiem, powinny najpierw wyjść na spotkanie z samym klientem. Big Data to umożliwia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • lucky70 2014-12-23 09:45:35

    Słuszna uwaga! Sklepy internetowe dysponują o wiele większym zakresem informacji niż ich stacjonarne odpowiedniki,co pozwala m.in. zrozumieć potrzeby konsumentów, a to juz klucz do sukcesu. Monitorować w sieci można wszystko od widoczności danego produktu, po konkurencję, co m.in. robi Kwit Analytics. Ciekawe rozwiązanie biznesowe.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.