Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert CBRE: Hipermarkety w odwrocie, centra convenience walczą z dyskontami

Autor: www.dlahandlu.pl 22 października 2013 11:39

Ekspert CBRE: Hipermarkety w odwrocie, centra convenience walczą z dyskontami

- Zauważalnym trendem na polskim rynku jest odwrót klientów od hipermarketów. Po czasie euforii i zakupów w takich formatach, konsumenci wolą oszczędzać czas i zrobić zakupy szybciej. Stąd ekspansja mniejszych sklepów, takich jak Żabka, Małpka Express czy franczyzowe punkty Carrefour. Ich oferta nie jest wcale ograniczona - znajdziemy tam produkty z każdej kategorii, naturalnie mniejszy jest natomiast wybór marek - mówi w rozmowie z portalem dla handlu.pl Agata Czarnecka, senior konsultant CBRE.

- Hipermarkety zmniejszają powierzchnię i ograniczają ofertę, wycofując np. duży sprzęt AGD. Tesco wprowadziło Tesco Extra, czyli galerię handlową z markowymi najemcami. Nie wiadomo jeszcze co stanie się z Realem. Być może Auchan jako przyszły właściciel będzie chciał stworzyć na ich bazie nowy koncept. Na rynku sukcesywnie pojawiają się mniejsze centra, pasaże i parki handlowe. Zdecydowana większość z nich ma operatora spożywczego, zazwyczaj sieciowego. Zarówno właściciele sklepów, jak i przedstawiciele galerii przekonują, że znana marka i rozpoznawalność przyciąga klientów. Ponadto sieciowy szyld gwarantuje wsparcie sprzedaży w każdym aspekcie (zatowarowanie, marketing) - dodaje Agata Czarnecka.

Ekspert CBRE zauważa, że centra typu convenience walczą o klienta z dyskontami, które cały czas poszerzają ofertę. - W tej chwili znajdziemy tam wina, markowe torebki , limitowane serie produktów dla domu i wiele innych. Dyskonty w komunikacji z konsumentami nie podkreślają jedynie swojej strategii cenowej, a wręcz zwracają się do nowej grupy odbiorców - bardziej zamożnych i zorientowanych w najnowszych trendach. Biedronka jest na tyle elastyczna pod względem powierzchni , że może wejść do każdego formatu. Sklepy tej sieci są w różnych atrakcyjnych lokalizacjach, również przy osiedlach mieszkaniowych postrzeganych jako luksusowe (apartamenty przy ul. Grzybowskiej w Warszawie). Sieć niemieckich dyskontów Lidl nie pozostaje w tyle i również planuje wprowadzić swój koncept do centrów handlowych. W tego typu obiektach nie ma miejsca dla niezależnych sklepów ogólnospożywczych - mówi Agata Czarnecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-11-18 18:52:21

    Ze wszystkich hipermarketów najwiecej produktów taniej można kupić w Realu .Tesco odpada. Niestety ,mam zbyt daleko ,żeby często tam kupować . Leclerc tez za daleko .Samochodu nie mam ,więc sporych zakupów nie przydźwigam .Pozostająmi hurtownie, gdzie zaopatruję się w większe ilości . Mam gdzie zamrozic i maqmgdzie swoje przetwory z owoców i warzyw trzymaać . Garmażerki nie kupuje , wędliny sporadycznie, bo robię sama. Dawniej Tesco czy podobne hipermarkety miały niższe ceny , obecnie drogo. To po co tam chodzić ! Dużo taniej wynosi zakup kupując w ubojniach czy hurtowniach .

  • to ja 2013-11-14 18:13:27

    Hipermarkety powstaly w Polsce tylko i wylacznie poniewaz zostala im zagwarantowana ,,nietykalnosc,, podatkowa ,przymykanie oczu na totalny wyzysk pracownikow ,jak rowniez na sprzedaz produktow w ponad 90% falszywych ,podrobek (nie tylko chinskich)

  • wymagająca 2013-10-22 18:02:18

    Jak widać stosunkowo niedużo trzeba wiedzieć o rynku, żeby zostać ekspertem. Tego typu obserwacje ma większość klientów - i raczej nie od dzisiaj. Chętnie zapoznałabym się z wnikliwą analizą nowoczesnego kanału sprzedaży, a nie z truizmami na ten temat. Tak więc pozostaje mi tylko zachęcić Panią ekspert do wytężonej pracy......Pozdrawiam i życzę sukcesów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.