Ekspert: Czas na trend healthy 2.0

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2019 10:56

Ekspert: Czas na trend healthy 2.0 Na zdj. Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w Nielsenie, fot. mat. pras.

Trend healthy rozwija się i samo mówienie o tym, że produkt nie zawiera wybranych składników czy niezdrowych elementów już nie jest nowością czy wyróżniającym się elementem propozycji. Healthy 2.0. – nowa fala omawianego trendu, idzie w kierunku wzbogacenia, wygody i odkrywania lokalnych składników na nowo.

Od kilku lat na świecie króluje trend healthy. Polska nie jest wyjątkiem i na rodzimym rynku też obserwujemy te zmiany. Chodzi nie tylko o aktualizację oferty sklepów i dodanie większej liczby produktów świeżych i organicznych – wyścig w kierunku mety z napisem healthy dotyczy również (jeśli nie przede wszystkim) producentów i konsumentów.

– Producenci przy tworzeniu nowych produktów coraz większą uwagę skupiają na składzie i korzyściach płynących z naturalnych składników. Konsumenci z kolei są coraz bardziej świadomi, uważniej czytają etykiety i chętniej wybierają bardziej naturalne produkty o prostym składzie. W ofercie sklepów pojawia się coraz więcej nowości, konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe i świeże rzeczy. Jednak pamiętajmy, że około 80-85% nowych produktów znika z półek na zawsze w ciągu pierwszego roku, jako skutek nieprzemyślanych decyzji producentów – komentuje Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w Nielsenie.

Możemy stwierdzić, że trend healthy w Polsce jest coraz bardziej dojrzały, powstaje jednak pytanie, co dalej i jak ten trend wykorzystać?

Sieci handlowe decydują się na wprowadzenie nowych konceptów, pracują nad powiększeniem działów ze świeżymi produktami, zachęcają do zdrowego odżywiania i aktywnie rozwijają marki własne oferujące produkty bezglutenowe, bez laktozy, bezcukrowe oraz BIO. Kiedy spora część opakowań wabi konsumenta powtarzającymi się napisami „bez GMO”, „BIO”, „bez laktozy” czy „bez cukru”, coraz ciężej jest wyróżnić się na tle konkurencji zarówno markowej, jak i marek własnych – podkreśla Baradzin.

Poza mówieniem o tym, że produkt nie zawiera pewnych substancji czy elementów, coraz częściej na półkach widzimy żywność, która chwali się psychologicznym lub fizycznym wpływem na organizm. Producenci chętnie mówią o tym, że np. zielona herbata jest źródłem antyoksydantów, skyr oraz jogurt grecki są źródłem białka, a otręby mają wysoką zawartość błonnika.

– W healthy 2.0. idziemy o krok dalej i dodajemy mniej lub bardziej znane zdrowe składniki do produktów, które naturalnie tych rzeczy nie zawierają lub zawierają w małych ilościach. Na przykład, jako dodatek do zwykłej wody butelkowej, która w Polsce ciągle rośnie pod względem sprzedaży, powstają warianty wzbogacone witaminami, minerałami czy innymi składnikami wspomagającymi prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Tak zwane produkty wzbogacone są coraz bardziej powszechne w Polsce i łączą dodatkową funkcjonalność z walorami smakowymi – opisuje ekspert Nielsena. Jest to kolejna odsłona trendu, która zamiast skupiania się na braku jakiegoś składnika, podkreśla obecność pożądanych elementów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,82

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6908
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.