Ekspert: Czas zacząć budować e-supermarkety w Polsce

www.portalspozywczy.pl 11 stycznia 2019 14:13

Rok 2019 powinien odbyć się w sieciach handlowych pod jednym hasłem – e-commerce, a w szczególności e-grocery – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

– Niedawno zakończył się 2018 rok, bardzo ciekawy okres dla sieci handlowych, chociażby dlatego, że był to pierwszy rok obowiązywania zakazu handlu w niektóre niedziele. A jaki będzie 2019 rok? Czego możemy spodziewać się komunikacyjnie, marketingowo i technologicznie po sieciach handlowych? To czego możemy być pewni, to kontynuacji i pogłębiania wielu obowiązujących trendów. Eko, lokalność, polskość, patriotyzm zakupowy. To wszytko pozostanie i będzie „mielone” na dziesiątki sposobów – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot. 

– Na stację benzynową będziemy jeździć jeszcze częściej, ale po zakupy spożywcze. Tankowanie paliwa będzie natomiast dla nas niemiłym dodatkiem. Pojawią się mniej lub bardziej udane kampanie reklamowe – dodaje.

Jego zdaniem w branży handlu detalicznego rok 2019 przyniesie wiele tematów dookoła robotyzacji i automatyzacji handlu. A także tego, jak sztuczna inteligencja dobiera za konsumenta najlepsze proporcje schabowego, ziemniaków i surówki na niedzielny obiad. – I na tym skończę wyrokowanie, co przyniesie 2019 rok w branży retail. Wiem natomiast, co powinno być ważne w 2019 roku dla sieci handlowych – mówi ekspert.

– Tak jak przez wiele lat czekaliśmy na rok mobile, aż w końcu on nastał bez pomocy raportów guru marketingu i zaskoczył wielu marketerów, którzy na niego czekali, ale nic nie robili (w przeciwieństwie do konsumentów, którzy po prostu stali się mobile). Tak rok 2019 powinien odbyć się w sieciach handlowych pod jednym hasłem – e-commerce, a w szczególności e-grocery – tłumaczy.

– Czas na serio potraktować to hasło i na poważnie zacząć budować e-supermarkety w Polsce. Obecny stan e-grocery jest w Polsce na bardzo niskim poziomie, poczynając od komunikacji marketingowej (której praktycznie nie ma), poprzez poważne potraktowanie doświadczenia zakupowego konsumenta w e-sklepie, budowaniu wartości dodanej, na dostawie i usługach dodatkowych kończąc – podkreśla.

– Patrząc na polski rynek tylko jeden podmiot – Frisco.pl, działający tylko w Warszawie supermarket online, robi w tej kwestii nieco więcej niż inni. Pozostali „mocni" gracze w tej kategorii tacy jak Tesco czy Auchan są daleko w tyle. A to za mało, aby zbudować rynek i nakłonić Polaków do e-supermarketów, jak to się stało z innymi branżami – bo Polak kupuje już prawie wszystko poprzez internet. A to „prawie" robi tutaj wielką różnicę – mówi.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Zuzanna 2019-01-14 14:47:34

    Jeszcze jest cały w-hurt do przeobrazenia z formy wiele hurtowni z własnym interfejsem na marketplace z ofertami hurtowymi

  • Amman 2019-01-11 16:13:14

    A co niby Frisco robi więcej, niż inni? Generalnie w polsce e-supermarkety mają mnóóóstwo bolączek, tylko chyba jeszcze w 2019 ciężki będzie z tym tematem. No chyba, że Allegro w końcu z przytupem weźmie się za tę kategorię.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,28

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6864
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.