Ekspert: Czeka nas nieunikniona batalia o e-commerce

www.portalspozywczy.pl 21 stycznia 2019 13:35

W 2018 roku zakaz handlu wymógł na wszystkich sieciach handlowych zmianę strategii komunikacji ale także doprowadził do ożywienia w komunikacji marketingowej zmuszając sieci oraz agencje reklamowe to zredefiniowania celów i wyjścia ze „strefy komfortu” oraz bezpiecznych rozwiązań – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska.

Liderem wydatków reklamowych pozostała branża farmaceutyczna, ale motorem wzrostu były w 2018 r. sieci handlowe, z Lidlem na czele. Po latach apatycznego wzrostu na rynku reklamy dało się odczuć  długo oczekiwane ożywienie, które, mam nadzieję, zakończy się mierzalnym dowodem istnienia zwrotu z inwestycji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska.Dodaje, że tylko w  pierwszych sześciu miesiącach 2018 wydatki reklamowe brutto (bez rabatów) w mediach tradycyjnych (prasie, radiu, telewizji, kinie i outdoorze) wzrosły do ponad 16,4 mld zł, czyli o 5 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2017 roru - tak wynika wynika z wyliczeń przygotowanych przez firmę badawczą Kantar Media.

- Kolejne lata to moim zdaniem nieunikniona batalia o e-commerce oraz komunikację online, o czym dotkliwie na rynku amerykańskim przekonała się sieć Sears, jedna największych firm handlowych w USA, która ogłosiła w 2018 bankructwo tłumacząc się dominacją Amazona – tłumaczy ekspert.

- Rośnie sprzedaż świeżej i pakowanej żywności przez internet. Według nowego raportu firmy Nielsen, globalne zakupy online pakowanych i świeżych artykułów spożywczych wzrosły o 15% w ciągu ostatnich dwóch lat, przy czym wzrost zaufania konsumentów do ekosystemu zakupów online doprowadził do dokonywania zakupów w szerszym zakresie kategorii – informuje.

Zauważa, że w raporcie Nielsen Connected Commerce z 2018 r., który analizuje zwyczaje konsumentów w zakresie zakupów online, stwierdzono, że 95% konsumentów na świecie, którzy mają dostęp do internetu, dokonało zakupów online, co oznacza wzrost o 1% w porównaniu z rokiem 2017 i o 2% w porównaniu z rokiem 2016. Raport ujawnił również, że 26% konsumentów dokonało zakupów świeżych artykułów spożywczych przez internet, co stanowi wzrost o 15% w latach 2016-2018 i przyczynia się do ogólnego wzrostu handlu elektronicznego w sektorze FMCG, który według szacunków Nielsena w ciągu ostatnich dwóch lat wzrósł na całym świecie o około 70 mld USD.

- Przedświąteczne szaleństwo zakupowe było widać nie tylko w tradycyjnych sklepach, ale i w internecie. Tesco Ezakupy działa w największych miejskich aglomeracjach, dostarczając zakupy z szerokiej oferty hipermarketów Tesco. W zasięgu usługi jest ok. 10 milionów Polaków. To oznacza, że w przypadku sieci handlowych nie można już stać bezczynnie licząc, że produkcja chińskich pluszaków zbuduje nam stabilny biznes i powracającego konsumenta – uważa ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    7,37

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6883
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.