Ekspert: Czeka nas przejście od modelu sprzedaży transakcyjnej do subskrybcyjnej

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2017 19:10

Ekspert: Czeka nas przejście od modelu sprzedaży transakcyjnej do subskrybcyjnej Maciej Kroenke

- W czasach mnogości ofert, nasycenia rynku i dużej konkurencji producenci i detaliści muszą bardziej stawiać na zrozumienie konsumenta i wejście z nim w interakcje pozwalającą na zrozumienie potrzeb. W dłuższej perspektywie oznacza to przejście od modelu transakcyjnego do sprzedaży opartej o relacje znacznie bardziej przypominającą modele subskrypcyjne - uważa Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, PwC, który będzie moderatorem sesji "Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta" podczas IV Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

Aspekt dialogu, utrzymywania kontaktu marki z klientem, tworzenia dedykowanej oferty rośnie na znaczeniu z każdym rokiem. Wiąże się to ze zmianami społecznymi spowodowanymi przez kluczowe trendy takie jak wzrost zamożności społeczeństwa przy jednoczesnym ograniczeniu czasu wolnego, zmniejszeniu rozmiaru gospodarstw domowych i stale rosnącej potrzebie wygody. Z drugiej strony walka o uwagę zaostrza się ze względu na powolne wysycanie rynków i wzrost bezpośredniej konkurencji. W efekcie marki producentów i detalistów stają przed wyzwaniem zbliżenia się do klienta. Przy czym może się to dokonać na płaszczyźnie geograficznej - uruchamianie punktów sprzedaży/serwisu/informacji bliżej klientów, ale także na płaszczyźnie rozbudowy bardziej nowoczesnych kanałów kontaktu i sprzedaży - zauważa Maciej Kroenke.

Z tego powodu na znaczeniu zyskuje trend indywidualizji i personalizacji oferty, bo klienci są zmęczeni mainstreamowymi markami. W modzie są mniejsze, niszowe brandy niosące poczucie wyjątkowości oraz za którymi przemawia fakt, że mogą uszyć rozwiązanie na miarę potrzeb konkretnego klienta, potraktować go w sposób bardziej osobisty. To wymusza na producentach i markach poszukiwanie informacji o klientach, jego preferencjach, wyborach zakupowych. Większość kluczowych informacji znajduje się od dawna w systemach sprzedażowych, ale wciąż niewiele firm jest w stanie wyłowić z tego chaosu, właściwe informacje i na ich podstawie wyciągnąć odpowiednie wnioski. A to właśnie jest kluczowe: żeby rozumieć, że jeżeli klient kupił dany produkt to bardzo możliwe, że będzie potrzebował w niedalekiej przyszłości produktów uzupełniających lub rekomendacji jakie inne produkty mogą spotkać się z jego zainteresowaniem. Detalista, który podsunie klientowi właściwą propozycję w odpowiednim czasie i z odpowiednią argumentacją, wygra - przekonuje Maciej Kroenke.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.