Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert Deloitte: Największym wzywaniem dla handlu będzie walka o wirtualnego klienta

www.portalspozywczy.pl 16 maja 2013 12:09

- Wszyscy obserwujemy jak handel w Polsce zmienia się od początku procesu przemian. Jeszcze parę lat temu wszyscy analitycy prognozowali rozwój hipermarketów kosztem innych formatów, szczególnie handlu tradycyjnego. Nastąpił jednak szybki rozwój dyskontów i spowolnienie rozwoju hipermarketów. W roku 2012 dyskonty miały już 17 proc. udział wartościowy w rynku - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Piotr Świętochowski, dyrektor w dziale audytu, Deloitte.

Wyniki badania opublikowanego przez Euromonitor International w styczniu 2013 roku, wskazują, że wartość rynku spożywczego wzrosła 4 proc. rok do roku do kwoty 166,8 mld zł w roku 2012, głównie dzięki stałemu wzrostowi sprzedaży podstawowych produktów i wzrastającemu popytowi na marki własne. - Rynek spożywczy ma rosnąć w tempie 1 proc. rocznie do 2017 r. Trendy te zostały zauważone przez hipermarkety, które coraz częściej podejmują decyzję o obniżkach cen i rozwoju marek własnych - dodaje Piotr Świętochowski, dyrektor w dziale audytu, Deloitte.

Inne zjawisko, które daje się zauważyć to dążenie do kontroli jakości na poziomie procesów produkcyjnych poprzez dyskonty. - Ostatnio Grupa Muszkieterów ogłosiła swoje plany wejścia w produkcję w Polsce, czyli model od dawana wykorzystywany we Francji. Należy domniemywać, że powyższy trend utrzyma się przez najbliższe parę lat i Biedronka osiągnie swój cel odnośnie ilości sklepów, które będą prawdopodobnie na "każdym rogu ulicy". Dynamiczny rozwój tej sieci wskazuje, że Polacy docenili jakość, asortyment oraz zaoferowane ceny. Ruch konkurencji w tą samą stronę, co Biedronka oznacza, że konsumenci na tym skorzystają poprzez zwiększoną dostępność sklepów oraz lepszą jakość oraz asortyment przy atrakcyjnych cenach - twierdzi ekspert Deloitte.

Jego zdaniem jednak największym wzywaniem dla handlu będzie walka o wirtualnego klienta.

- W najbliższym czasie sieci handlowe muszą skupić się przede wszystkim na ułatwianiu konsumentom zakupów przez internet. W 2016 r. handel e-commerce będzie stanowić już bowiem jedną piątą całkowitej sprzedaży detalicznej, takie są wnioski z corocznego raportu "Global Powers of Retailing 2013. Retail Beyond" przygotowanego przez Deloitte. Również w Polsce sklepy spożywcze online notują przyspieszony wzrost. Obecnie działa w Polsce około 300 takich sklepów. Konsumenci coraz częściej wybierają ofertę e-commerce lub zakupy mieszane (zapoznanie się z ofertą sklepu stacjonarnego, aby finalnie zakupić wybrany towar w Internecie). Niska cena przestała być jedynym czynnikiem, który przyciąga klienta i decyduje o jego wyborze. Równie ważna stała się dostępność, możliwość obejrzenia i porównania cen w Internecie i wreszcie różnorodność wyboru. Dotyczy to wszystkich branż: począwszy od sklepów spożywczych po dobra luksusowe i sprzęt elektroniczny - wyjaśnia Piotr Świętochowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.