Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert dlahandlu.pl: Postrzeganie cenowe a faktyczny poziom cen w sklepie to dwie różne rzeczy

Autor: Maciej Kraus, dyrektro Fern Partners w Warszawie 28 marca 2014 10:07

Postrzeganie cenowe ma ogromny wpływ na sukces sklepu. To ono decyduje, czy klient przyjdzie i czy da zarobić, czy też nie. Sklep może być najtańszy w mieście, ale jeśli nikt o tym nie wie, to nie będzie w stanie przetrwać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Bez prowadzenia odpowiednich działań na rzecz budowy wizerunku i komunikacji cen w dłuższym okresie sieć skazuje się na porażkę - wyjaśnia Maciej Kraus - director, biuro FernPartners w Warszawie.

Polacy, którzy wciąż mają chudsze portfele od mieszkańców Zachodniej Europy, zwracają szczególną uwagę na poziom cen kupowanych produktów. Dla większości konsumentów niskie ceny są ważne lub decydujące o wyborze miejsca robienia zakupów. Dlatego każdemu sklepowi, który postrzegany jest jako tani, łatwiej osiągnąć sukces. I należy tu jasno rozróżnić postrzeganie cenowe od faktycznego poziomu cen. Bo, jak świetnie pokazują wyniki badania cen w dyskontach, są to dwie różne rzeczy. Walka toczy się o nasze (klientów) umysły - wybierzemy ten sklep, który będziemy uważać za tani - a jak pokazują dane, nie jest to jednoznaczne z faktycznym poziomem cen. Hasła o „taniości" czy promocje, to tylko niektóre z mechanizmów, którymi sieć stara się przekonać, że rzeczywiście jest tania. Ale jednocześnie na handlu trzeba zarabiać i to możliwie dużo. Dlatego poziomy cen nie są jednoznaczne z wizerunkiem budowanym przez sieci.

FernPartners pomaga swoim klientom zwiększyć zyski poprzez optymalizację strony przychodowej w zakresie zarządzania sprzedażą, a w szczególności zarządzania cenami.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,07

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.