Ekspert DNB Bank Polska: Handel detaliczny to nie jest biznesowe eldorado

www.portalspozywczy.pl 9 stycznia 2017 11:22

Rok 2016 przyniósł sporo zmian w sektorze handlu detalicznego, a zapowiadane plany rządu w zakresie ingerencji w rynek handlu w postaci wprowadzenia podatku handlowego oraz zakazu handlu w niedzielę (to drugie dużo bardziej realne) będą miały wpływ na branżę w 2017 roku – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Olkowicz, Senior Relationship Manager, DNB Bank Polska S.A.

– Już dawno na rynku detalicznym nie działo się tak wiele. Rok 2016 przyniósł duże zmiany w sektorze – jednak chyba większość z nich ma niestety wymiar negatywny, zarazem dla konsumenta, jak i całej branży. Kłopoty Almy oraz Marcpolu ewidentnie wskazują, że branża to nie jest biznesowe eldorado, a założenie, że klienci zawsze przyjdą, jest błędne – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Olkowicz, Senior Relationship Manager, DNB Bank Polska S.A.

Dodaje, że sieci spożywcze to nie jedyne przykłady, po których widać, że rynek w Polsce jest bardzo konkurencyjny i wymagający. W 2016 roku oraz odrobinę wcześniej z Polską pożegnały się m.in. takie marki, jak Mothercare, American Eagle Outfitters, Jackpot, Cottonfield, GAP czy też Marks&Spencer.

– W innych podsektorach także widać „ruch” – sprzedaż Lukoila Austriakom czy też postępowania sanacyjne takich Spółek jak: ACTION S.A. oraz INTRA, gdzie ta druga na ostatniej prostej nie stała się częścią Grupy NEUCA – mówi ekspert.

Tłumaczy, że dodatkowo, zapowiadane plany rządu w zakresie ingerencji w rynek handlu w postaci wprowadzenia podatku handlowego oraz zakazu handlu w niedzielę (to drugie dużo bardziej realne) będzie miało wpływ na branżę – zapewne w krótkim terminie bardziej jaskrawy (np. zwolnienia wielu pracowników, zarówno ze sfery handlu, ale także ogólnie rozumianych usług, które są niezbędne dziś do „handlowania” – np. transport, wywóz śmieci, ochrona), ale w długim okresie przyniesie zapewne również efekt inflacyjny.

Jak zmieniały się trendy konsumenckie w 2016? – Mocno zauważalna jest rosnąca świadomość konsumentów przy wyborze produktów oraz tzw. lokalny patriotyzm. Coraz częściej cena nie jest najważniejsza, ale jakość i to, od kogo kupujemy – mówi Paweł Olkowicz.

– Mając na myśli utrzymujące się trendy konsumenckie nie można nie wspomnieć o szybko rosnącym wpływie nowoczesnych technologii na styl naszych zakupów – dziś skanując smartfonem kod kreskowy produktu możemy zobaczyć, jaki jest w nim procent „polskości” i czy producent i dystrybutor odprowadzają podatek w Polsce – tłumaczy ekspert.

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Tom 2017-01-09 15:15:18

    Jakie zwolnienie ludzi przez niepracujące niedziele? Brednie pisane pod centra handlowe. W handlu od dawna jest problem z brakiem dobrego personelu. Ludzie wartościowi od razu znajda prace. Darmozjady i obiboki ja stracą... ale to chyba dobrze?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.