Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert ds. komunikacji marketingowej na temat kryzysu wizerunkowego Lidla w Szkocji

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2014 09:31

- Każda marka buduje swoją tożsamość poprzez wizerunek, komunikację, produkt ale także w konsekwencji co mówi i jak działa na wszystkich polach. Nie tylko język reklamy, ale także działania wobec kontrahentów, polityka socjalna i społeczna kształtują nasze relacje z marką. Wszystkie powyższe zachowania mają na celu stworzenie unikalnej wartości, która będzie odróżniała nas od konkurencji czy budowała naszą wiarygodność, a docelowo więź z konsumentem. Jest to tzw. tożsamość brandu która sprawia, że jesteśmy z daną marką mocnej lub słabiej związani, nawet w przypadku kryzysu, braku konsekwencji w działaniach czy popełnionego błędu - uważa Piotr Sroka z agencji San Markos.

- Bardzo łatwo odchodzimy od marki z którą nie mamy zbudowanych mocnych relacji, łatwo też może ona stracić zaufanie w oczach klientów. Działanie na jednym rynku może mieć istotny wpływ na wizerunek również w zupełnie innych krajach. Z drugiej strony w przypadku marki która przez wiele lat wypracowała swoją renomę i bliski kontakt z klientem, jednorazowa wpadka może zaszkodzić, ale raczej skutecznie nie zrujnuje jej pozycji rynkowej - mówi ekspert.

- Incydent który miał miejsce w Szkocji pokazuje jak ważne i zarazem trudne są działania firmy w budowaniu spójnego wizerunku międzynarodowej marki, obecnej w kilku regionach świata. W wyniku błędu firma może ponieść spore konsekwencje w zupełnie innym obszarze działania.
Odnosząc się do sytuacji związanej z zakazem używania języka polskiego w sieci sklepów Lidl w Wielkiej Brytanii, w Polsce dość duże emocje budzi nasz lokalny patriotyzm, co miało swoje odzwierciedlenie w ostatnich obchodach „Dnia Niepodległości". Tego typu błędy marki mogą spowodować przejście konsumentów na korzystanie z innej marki w danej kategorii. Jednak przy umiejętnym prowadzeniu działań komunikacyjnych i marketingowych, a przede wszystkim przy sprawnej reakcji specjalistów od wizerunku Lidl ma duże szanse zachować dobre relacje ze swoimi konsumentami. Z pewnością bojkot marki jest bardzo mało prawdopodobny, szczególnie dziś, gdzie w świecie dyskontów klient głosuje portfelem - uważa Piotr Sroka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.