Ekspert: Dyskonty bezkonkurencyjne na polskim rynku

www.portalspozywczy.pl 7 sierpnia 2018 10:55

Ekspert: Dyskonty bezkonkurencyjne na polskim rynku Na zdj. Maria Andrzej Faliński, niezależny ekspert. Fot. PTWP

Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl tłumaczy, że międzynarodowy handel internetowy wchodzi w segment stacjonarny, a sklepy sięgają po e-commerce. - Ten globalny proces dotyczy Polski na nasz peryferyjny niestety sposób - mówi Faliński.

- Nie te wartości obrotów i marż, nie ta skala, nie ten poziom integracji z gospodarką światową, nawet europejską. A co najważniejsze: poziom przychodów i parametry efektywnościowe tzw. dyskontów w Polsce biją na głowę inne formaty - mówi Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

- Można więc spodziewać się, że będzie to wystarczający powód, by kontynuować dyskontową, czyli „fizyczną” ścieżkę rozwoju sektora, dodając e-handel jako uzupełnienie, a nie strategiczny lewar dla sprzedaży z wielkich powierzchni. Proces ten wzmocni - paradoksalnie - polityka ograniczania handlu nowoczesnego, np. ograniczenie handlu w niedziele, pomysły podatkowe - dodaje.

- Broniąc jak wszyscy wyników, format dyskontowy najszybciej i najskuteczniej wypromuje swą ofertę i zainwestuje w utrzymanie klienta poprzez porównywalnie „lepsze” ceny. Po prostu najefektywniej przyciągnie klienta i jego pieniądze. Przyspieszą, wobec takiego wyzwania, procesy konsolidacyjne, wskutek poszukiwania przez konkurentów skali i lepszych parametrów cenowo-marżowych - uważa ekspert.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,66

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.