Ekspert: Dyskonty pójdą w produkty premium, a nie w liczbę sklepów

www.portalspozywczy.pl 28 listopada 2016 12:09

Ekspert: Dyskonty pójdą w produkty premium, a nie w liczbę sklepów fot. shutterstock

Segment dyskontów powinien wciąż rozwijać się, ale wzrostu, który w ciągu 5 ostatnich lat przekraczał 11 proc., raczej nie utrzyma. Wygląda na to, że w przyszłym roku otwartych zostanie mniej nowych sklepów niż w 2016 r. Można za to zakładać, że dyskonty postawią na dalszy rozwój oferty i rozszerzenie asortymentu, szczególnie o produkty premium. Jednym słowem pod szyldem dyskontów będą stawać się supermarketami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

Dodaje, że już dziś oferują produkty coraz wyższej jakości, ale też w wyższych cenach, które z dawnymi super-tanimi dyskontami mają coraz mniej wspólnego.    

– Z kolei hipermarkety, które z różnych względów są w trudnej sytuacji, nie poddadzą się łatwo. Mimo spowolnienia, od jakiegoś czasu poszukują nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Na pewno będą poszerzać ofertę online. Widać również, że chcą inwestować w doświadczenie i wygodę klienta –wyjaśnia ekspert.

Tłumaczy, że hipermarkety przez lata były wielkimi halami handlowymi, których wystrój dziś może wyglądać jak z innej epoki. W najbliższym czasie hipermarkety będą się zmieniać w nowoczesne, starannie zaprojektowane salony handlowe, w których klienci będą korzystać z najnowszych technologii.

– Sklepy convenience rozwijają się w tempie 8 proc. rocznie i wzrost ten – w przeciwieństwie do dyskontów – nie powinien w 2017 r. wyhamować. Sieci convenience mogą się jednak spodziewać większej konkurencji ze strony małych sklepów, które zyskają na konsolidacji handlu hurtowego – mówi ekspert.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.