Ekspert: Dyskonty to pole walki, na którym nie bierze się jeńców

www.portalspozywczy.pl 2 sierpnia 2017 15:22

Zdaniem Radosława Kaczmarka, Strategy Directora & Partnera w firmie MELTING POT w segmencie hipermarketów to Carrefour wiedzie prym, jeżeli chodzi o komunikację marketingową. - Konsekwentnie prowadzona platforma komunikacji oraz dużo inicjatyw i innowacji budują go wizerunkowo jako lidera kategorii - uważa ekspert.

- Coraz to nowe aktywności oraz poszukiwanie nowych rozwiązań, wspieranie start-upów oraz innowacyjnych narzędzi pokazuje, że jest to sieć, która wie, jak walczyć o uwagę wymagającego i wygodnego millenialsa. W przeciwnym rogu ringu mamy Tesco. Dawny lider, również w komunikacji, został zepchnięty do defensywy i nie widać, aby coś miało zmienić ten stan rzeczy - dodaje

- W segmencie supermarketów pierwsze półrocze należało do Dino, ale tylko za sprawą debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych. Natomiast w komunikacji marketingowej królują taktyczne i zachowawcze rozwiązania, bo duża część sieci w tym segmencie działa lokalnie, a nie na terenie całego kraju. Jednak już niedługo, niektóre sieci handlowe będzie można nazwać ogólnopolskimi – wtedy nie będzie już ucieczki od poszukiwania własnej tożsamości komunikacyjnej - komentuje Kaczmarek.

Dodaje, że w kategorii dyskontów od wielu lat mamy taką sama sytuację. - Wojna Niemiec i Portugalii. Lidl w lutym 2017 roku wszedł w nową platformę komunikacji „Tradycyjnie czy nowocześnie”, która przy początkowych zachwytach i dużym potencjale przerodziła się w poprawną komunikację, której daleko do poprzednich platform komunikacji Lidla. Natomiast liderzy wydatków reklamowych nie oszczędzają się wzajemnie. Promocja, a w odpowiedzi jeszcze większa promocja. Atak i jeszcze silniejszy kontratak. Dyskonty to pole walki, na którym nie bierze się jeńców. Pomimo ogromnej przewagi Biedronki, to Lidl i jego determinacja powodują, że jest on komunikacyjnym liderem w tym segmencie. O wiele mniejsza sieć handlowa to nie powód do kompleksów, ale systematycznego i silnego ataku na mocniejszego przeciwnika - wyjaśnia ekspert.

W segmencie convenience komunikacyjnie najbardziej aktywny jest jeden gracz – Żabka. Pozostali, podobnie jak w segmencie supermarketów działają taktycznie. Natomiast Żabka bardzo mocno jest obecna w mediach masowych, gdzie coraz to nowe spoty i pomysły spod pióra agencji PZL skłaniają nas do wygodnych zakupów i okresowego przeglądu otwieracza do piwa - podsumowuje.

więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • młody klient 2017-08-02 18:00:44

    Dla mnie Lidl jest górą - zawsze porządek w sklepach, towar elegancko ułożony i czysta podłoga. Do Biedronki zaglądam bardzo rzadko - zazwyczaj braki na półkach, rozwalone kartony, zastawione nierozpakowanym towarem alejki, brudne koszyki. I do tego tani kolorowy wystrój - nie, dziękuję.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,82

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.