Ekspert: Działania CSR wśród sieci detalicznych to bardziej konieczność niż wyróżnik

Autor: dlahandlu.pl 17 sierpnia 2018 10:11

Ekspert: Działania CSR wśród sieci detalicznych to bardziej konieczność niż wyróżnik Na zdj. Marta Nowak, Client Business Partner w firmie Nielsen, fot.materiały prasowe

Wsparcie finansowe lokalnych inicjatyw, walka z marnowaniem żywności i działania proekologiczne - sieci handlowe chcą być postrzegane jako firmy odpowiedzialne społecznie. Czy ten wymiar ich działalności jest ważny konsumentów? O to pytamy Martę Nowak, Client Business Partner w firmie Nielsen.

- Rzeczywiście, działania CSR wśród sieci detalicznych wydają się obecnie bardziej koniecznością niż wyróżnikiem. Odpowiedzialność społeczna to aspekt ważny przede wszystkim dla młodego pokolenia. Z badań Nielsen wynika, że aż 51 proc. millenialsów, czyli osób w wieku 20-30 lat, poszukuje informacji o działaniach prospołecznych i prośrodowiskowych na opakowaniach kupowanych produktów. Dla porównania, wśród osób w wieku ok. 50-60 lat odsetek ten jest kilkukrotnie niższy i wynosi 12 proc. - mówi Marta Nowak.

Zdaniem ekspertki, świadczy to o aktywnym zainteresowaniu tym, jak możemy wesprzeć lokalną społeczność nabywając konkretne produkty lub kupując w określonych sieciach. - Te poszukiwania będą zyskiwać na znaczeniu. Szacuje się, że w 2020 roku millenialsi będą stanowić 35 proc. światowej siły roboczej i właśnie oni będą zarabiać i wydawać znaczące kwoty na zakupy spożywcze - przewiduje przedstawicielka Nielsena.

- Sieci spożywcze w Polsce kładą nacisk przede wszystkim na działania wokół dystrybucji żywności do potrzebujących oraz edukacji żywnościowej dzieci. Pierwsze z nich opierają się na współpracy z Bankami Żywności. Są to często zbiórki żywności organizowane przez sieć, a następnie jej dystrybucja do potrzebujących realizowana przez Bank Żywności. Z drugiej strony mamy do czynienia z warsztatami czy programami żywieniowymi w szkołach, które są finansowane właśnie przez sieci spożywcze. Wiele sieci realizuje również działania prośrodowiskowe. Przykładem może być wykorzystanie samochodów elektrycznych do dostawy zakupów internetowych czy deklaracja o redukcji ilości reklamówek, które nie nadają się do recyclingu. Ciekawie do problemu reklamówek podeszła jedna sieci spożywczych za granicą. Zawsze przy użyciu reklamówki wielorazowej tejże sieci, klient otrzymuje rabat na dokonywane właśnie zakupy. Zyskuje więc podwójnie: dba o środowisko i dzięki temu kupuje taniej - wyjaśnia Marta Nowak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Kupujący proekologiczne 2018-08-17 21:58:55

    A co z segregacją smieci w galeriach handlowych w których znajdują się owe sklepy ?

    Pracowałem i obserwowałem to co klient wrzuca do odpowiedniego pojemnika trafia później do jednego worka. Więc sklepy nie koniecznie dbają o dzialania PROekologiczne. A szkoda bo ja właśnie jest w tej pierwszej grupie. Chętniej bym odwiedzał daną sieć która by realnie działała w tej kwestii.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.