Ekspert: Emocje grają kluczową rolę w komunikacji marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 12 kwietnia 2017 12:02

Ekspert: Emocje grają kluczową rolę w komunikacji marki własnej fot. Izmałkowa

Każda marka, nawet marka własna (która z zasady jest bardziej ukierunkowana na niską cenę), ma do dyspozycji całą gamę emocji, jakie może wzbudzić u konsumenta. Te pojawiają się na każdym etapie procesu zakupowego i nie trzeba mieć budżetu Coca Coli na reklamę albo Apple’a na design, żeby emocje te zidentyfikować i wykorzystać. W IZMAŁKOWA mieliśmy okazję badać wiele marek własnych, które konsumenci kochają - mówi Marta Marcjanik, Senior Market Researcher and Analyst w IZMAŁKOWA.

Emocjonalna komunikacja to trampolina marek do serc i umysłów konsumentów. Obserwując konsumentów w czasie zakupów niejednokrotnie jesteśmy świadkami emocji wielkich – trudnych, niejednoznacznych i wchodzących ze sobą w najróżniejsze układy. Matka idąca na zakupy z pięciolatkiem odczuwa presję, nawet przy prostych wyborach, takich jak płatki śniadaniowe. Uszczęśliwić dziecko i kupić mu coś, co będzie ładne i smaczne, a do tego w zestawie z małym pluszakiem? Ale za to z dużą ilością niezdrowego cukru? Czy zniwelować dyskomfort związany z poczuciem, że jest złą matką, bo nie dba o zdrowie swojego dziecka, i kupić mu coś mniej smacznego i kolorowego, ale zdecydowanie bardziej zdrowego? A te emocje to tylko początek. Dochodzą do tego inne – koleżanki, które oceniają (cicho i głośno) cokolwiek, co ona kupi. Już nie mówiąc o modzie – eco, organic, gluten free, sugar free… Czy jest szansa na produkt, który spełnia wszystkie te oczekiwania, ugasi wszystkie jej lęki i da poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji? Szanse są marne. 

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.