Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert Google: Smartfon zmienia układ sił w handlu

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2016 17:25

Ekspert Google: Smartfon zmienia układ sił w handlu Wkroczenie trendu mobilności na rynek spowodowało, że skończył się handel, który oferuje tylko jeden kanał sprzedaży, fot. Shutterstock.com

O nowej ścieżce zakupowej klienta, rosnącej sile smartfonów, zmianach w sposobie sprzedaży stymulowanych przez dialog marka-klient rozmawiamy z Dawidem Papieżem, retail industry managerem w Google Poland.

Jakie trendy najmocniej wpływają na zmiany dokonujące  się na rynku handlowym?

Na przestrzeni najbliższych lat rynek handlu, czy też szerzej kontaktów marek z klientami, zostanie  zdominowany m.in. przez rosnącą rolę smartfonów, które staną się głównymi urządzeniami komunikacji na linii marka-klient. Telefon komórkowy już teraz zmienia układ sił w branży handlowej. Za granicą w wielu kategoriach telefon jest bardzo ważnym ekranem zakupowym, np. w sprzedaży biletów lotniczych. W przyszłości  ten trend będzie dominujący także w Polsce,  bo bardzo szybko rośnie penetracja smartfonów w naszym kraju. Jednak obecnie na naszym rynku telefon wciąż jest asystentem zakupowym. W większości przypadków smartfon nie jest ostatnim ekranem zakupowym, bo klienci nie tutaj wkładają produkty do koszyka zakupowego, czy dokonują płatności, ale jest urządzeniem które mocno wpływa na sprzedaż produktów. Już dziś pracujemy z klientami, którzy kilkanaście procent przychodów osiągają  dzięki sprzedaży przez smartfony. Nie znam firmy, która jest w stanie zignorować te kilkanaście procent przychodów. Wraz z rosnącą rolą telefonu dużego znaczenia nabiera  analityka internetowa, której zadaniem jest próba zrozumienia całej ścieżki zakupowej konsumenta, który na smartfonie  ogląda reklamy, odwiedza strony internetowe sklepów, sprawdza informacje o produktach w wyszukiwarce, ale zakupu dokonuje na  innym urządzeniu lub w fizycznej placówce. Zaawansowana analityka pozwoli  w przyszłości połączyć użytkownika, który jest offline, a jednocześnie korzysta z kanałów internetowych. Są już rozwiązania, nad którymi pracuje także Google, które pozwolą zbudować pełną, spójną ścieżkę decyzyjną klienta przepływającego miedzy sklepem tradycyjnym a internetem. Jednocześnie pozwoli na komunikowanie spersonalizowanej oferty  do poszczególnych grup klientów.

Czy to oznacza, że technologia mobilna będzie głównym czynnikiem kształtującym sposób w jaki będziemy w najbliższej przyszłości kupowali?

Od kilku lat na konferencjach z zakresu marketingu internetowego słyszałem dumnie brzmiące hasło  „ten rok będzie rokiem mobile”. Ja uważam, że ten wyczekiwany i zapowiadany rok już dawno minął i wiele marek obudziło się w momencie, w którym użytkownicy oczekiwali od firmy strony mobilnej czy aplikacji, a marki ich nie miały. Użytkownik przesiadając się na nowy ekran i pokazując swoim zachowaniem, że spędza czas w innym miejscu, niż dotychczas zaskoczył sporą część branży handlowej swoją deklaracją „hej, ja już jestem gdzie indziej”. Wówczas okazało się, że rynek nie jest przygotowany na tę zmianę.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.