Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Intermarche i E.Leclerc pasowałyby do Piotra i Pawła

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2018 12:16

Ekspert: Intermarche i E.Leclerc pasowałyby do Piotra i Pawła Fot. Piotr i Paweł

Sieć Piotr i Paweł pasowałaby do sieci Intermarche, która operuje w zbliżonym formacie, posiada model franczyzowy i szuka sposobów dotarcia do miasta. Piotrowi i Pawłowi może też przyglądać się E.Leclerc, który przejął cześć zasobów po Almie. Trudno natomiast wyobrazić sobie inwestycję Eurocashu, która wymagałaby bardzo długiego procesu z UOKiK, na który Piotr i Paweł nie może sobie zapewne pozwolić – ocenia Maciej Kroenke dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC.

- Dalsza strategia dla sieci będzie zależała w znacznym stopniu od tego kto zostanie inwestorem. Może to być np. strategia wprowadzenia i rozwoju mniejszego formatu, takiego jak format Carrefoura w Podkowie Leśnej. Tamtejszy klient jest idealny dla takiego formatu – to klient, który jest gotowy na zakupy z wyższej półki, który będzie tęsknić po Almie – mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Maciej Kroenke.

- Piotr i Paweł mocno podkreśla, że jest supermarketem, ale jest tak naprawdę supermarketem przeważonym w stronę asortymentu lepszego, ciekawszego, z wyższej półki, dlatego dla niego najlepsze byłyby właśnie takie lokalizacje - dodaje.

Jego zdaniem, sieć może przejąć np. Intermarche, które operuje w zbliżonym formacie, posiada model franczyzowy i szuka sposobów dotarcia do miasta. - Cześć zasobów po Almie przejął E.Leclerc także podobnie może przyglądać się Piotrowi i Pawłowi. Trudno natomiast wyobrazić sobie inwestycję Eurocashu, która wymagałaby bardzo długiego procesu z UOKiK, na który Piotr i Paweł nie może sobie zapewne pozwolić – dodaje Maciej Kroenke.

Jak ocenia ekspert, sieć Piotr i Paweł ma duży potencjał i może się rozwijać, ale warto rozważyć, w których miejscach powinien funkcjonować.

- Istnieje też coś takiego jak dziedzictwo tej marki, które powoduje, że Piotr i Paweł nie będzie skuteczny w walce cenowej w środowisku supermarketowym. Na pewno jednak ta marka niesie z sobą sporo dobrego i ciekawego, ma sporo ciekawych lokalizacji i ma też grupę klientów, którą ją doceniają. Jest na czym budować – podsumowuje ekspert.

Przypomnijmy, że w lutym sieć handlowa Piotr i Paweł pozyskała inwestora finansowego w postaci funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners z notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy Capital Partners – polskiego, niezależnego podmiotu inwestycyjnego z doświadczeniem w projektach typu private equity.

Umowa inwestycyjna weszła w życie niezwłocznie, gdyż nie wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sieć Piotr i Paweł jednocześnie kontynuuje proces wyboru inwestora strategicznego. Capital Partnes jest w tej chwili 100-proc. udziałowcem poznańskiej sieci supermarketów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Specjalista 2018-03-17 20:04:49

    Kardynał: Los Almy podzielisz TY...

  • kardynał 2018-03-15 19:58:47

    Panie specjalisto nie pisz pan bzdur Intermarche samo ledwo dyszy i nie przejmie nikogo. W obecnej sytuacji jest za dużo lokalizacji , brak chętnych a PiP podziel;i los Almy

  • millenials 2018-03-14 18:19:13

    W intermarche nie sposób dostać zwykłego chleba po godz. 20. Towar promocyjny gdy pojawi się na półce i sprzeda, nie jest dokładany. Oczywiście magicznie pojawia się na półce dzień po "zakończeniu" promocji. W normalnej cenie , oczywiście. Kolejny przykład to nieprecyzyjne informacje w gazetkach - napiszą sobie, że promocja dotyczy wybranego rodzaju. Idziesz do sklepu i się okazuje, że na 9 wariantów sera jest przeceniony najmniej smaczny. Jeśli Intermarche przejmie PiP, moja noga tam nie postanie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.