Ekspert: Kanał mobilny kluczowym czynnikiem kształtującym branżę retail w 2016 roku

Autor: Biuletyn PIH 16 grudnia 2015 09:55

Fundamentalnego znaczenia dla branży retail i całego procesu zakupowego nabiera kanał mobilny. Ponad 20 milionów Polaków to użytkownicy smartfonów. Telefon jest dla nich niezastąpionym towarzyszem zakupów. To na tym ekranie szukamy inspiracji i informacji, bo jest to najbliższe medium współczesnego człowieka. To on stanowi kluczowy element zjawiska customer experience, które będzie czynnikiem kształtującym branżę retail w 2016 roku - mówi na łamach Biuletynu PIH Maciej Tygielski, CEO MyShop.mobi.

- Klient przyszłości to smart konsument, a więc aktywny użytkownik smartfona. Ceni sobie każdą zaoszczędzoną złotówkę oraz każdą zaoszczędzoną minutę - dlatego tak chętnie korzysta z aplikacji zakupowych. Bo dzięki nim wie, co, gdzie i kiedy warto kupić. Jest zmęczony i nie ufa atakującym go zewsząd reklamom w formie ulotek, gazetek i banerów. Ma za to zaufanie do swojego smarftona, bo sam podejmuje decyzje o tym, z jakich aplikacji korzysta i jakie komunikaty wyświetlają się na jego ekranie - uważa Maciej Tygielski.

Największe wyzwanie dla branży retail w 2016 rok? - Mądre i efektywne wykorzystanie kanału mobilnego. Zarówno do bieżącej komunikacji z klientem, jak i w celu lepszego poznania jego preferencji i opinii, tak aby jeszcze pełniej dostosować do nich ofertę. Czasy, kiedy wystarczyło mieć sklep w tak zwanej dobrej lokalizacji, nieubłaganie minęły. Mobile jest siłą napędową konsumpcjonizmu i trampoliną do budowania lojalności oraz relacji – także, co warto podkreślić – z lokalną społecznością. Brak tego kanału w strategii komunikacji i sprzedaży to odbieranie sobie
udziału w ogromnym torcie i ukłon w stronę konkurencji - mówi szef MyShop.mobi na łamach Biuletynu PIH.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Maciej 2015-12-16 14:57:42

    Dlaczego tylko wyzwanie dla retail? a czym różni się właściciel sklepu od konsumenta? on też chciałby kupować z wykorzystaniem aplikacji mobilnych - nie tylko prywatne zakupy, ale i zamawiać dostawy dla swojego sklepu

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,04

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8034

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.