Ekspert: Kolejnym krokiem Lidla powinno być wejście w e-grocery

Autor: dlahandlu.pl, PB 10 kwietnia 2019 22:49

Ekspert: Kolejnym krokiem Lidla powinno być wejście w e-grocery Fot. Shutterstock

Synergie handlu internetowego ze sklepami stacjonarnymi, możliwy wzrost sprzedaży i pozyskanie nowych klientów to niektóre z pozytywnych efektów, jakich może spodziewać się Lidl dzięki wejściu w segment e-commerce. Zdaniem ekspertów, kolejnym krokiem Lidla powinna być sprzedaż przez internet produktów żywnościowych.

Przypomnijmy, w trakcie ostatnich dwóch lat Lidl zaoferował także możliwość wykupienia wycieczki poprzez platformę Lidl-podroze.pl, czy aplikację Lidl Plus. Kolejnym krokiem na płaszczyźnie e-commerce są testy współpracy z InPostem i umieszczenie paczkomatów przy wybranych placówkach sieci Lidl.

Anna Rak, Country Manager w firmie Trusted Shops uważa, że uruchomienie kolejnego kanału sprzedaży to naturalna kolej rzeczy. - Firmy szukają nowych sposobów na zwiększenie zysków i zasięgu. E-handel w Polsce ma się coraz lepiej, co widać w ogólnych statystykach – według badań Gemiusa z roku 2018 już 56% Polaków kupuje w sieci. Liczba ta będzie stale rosnąć, dlatego wejście w segment e-commerce staje się już niemalże koniecznością dla każdej większej firmy – ocenia ekspertka.

Synergie

Zdaniem dyrektor Mobile Institute, bardzo możliwe, że e-sklep Lidla przyczyni się do wzrostu sprzedaży w sklepach stacjonarnych. - W lutym realizowaliśmy w Mobile Institute badanie „Customer Happiness Index”, gdzie internauci kupujący w określonych sklepach, wskazywali, w jakim stopniu są zadowoleni z poszczególnych obszarów ich działania, np. jakości produktów, dostępności produktów w sklepie, obsługi sprzedażowej, oferowanych promocji czy wyglądu sklepu. Lidl otrzymał bardzo wysokie noty, a gdy konsumenci otrzymali możliwość wskazania pomysłów, czy też dodatkowych komentarzy, w większości chcieli, aby Lidl wszedł do e-commerce – zauważa Katarzyna Czuchaj-Łagód.

- Generalnie obecność marki w różnych kanałach poprawia jej ogólną percepcję. Ponad 60% internautów oczekuje, aby marka, którą kupują, była dostępna mobilnie, ¾ - aby była aktywna w social mediach. Podejrzewam, że żądanie, aby była w e-commerce, jest jeszcze bardziej podstawowe, a więc i powszechne – dodaje.

Natomiast Anna Rak uważa, że poprzez sprzedaż produktów innych niż spożywcze oraz w innych kanałach niż dotychczas, Lidl będzie miał szansę targetować nowych klientów. - Może wprowadzić strategię sprzedaży do młodszych użytkowników, którzy jeszcze nie są stałymi klientami sieci dyskontów i w przyszłości, po dobrych doświadczeniach z marką, mogą się nimi stać. Druga opcja to oczywiście powiązanie kont, zniżek, kuponów, darmowych dostaw, mających wspomagać budowanie przywiązania klienta do marki i pozytywnych doświadczeń w styczności z nią – wymienia ekspertka Trusted Shops.


  • jot 2019-04-11 10:30:44

    z tą wysoką jakością produktów to trochę przesadzili :-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6843
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.