Ekspert: Kolejnym krokiem Lidla powinno być wejście w e-grocery

Autor: dlahandlu.pl, PB 10 kwietnia 2019 22:49

Ekspert: Kolejnym krokiem Lidla powinno być wejście w e-grocery Fot. Shutterstock

Synergie handlu internetowego ze sklepami stacjonarnymi, możliwy wzrost sprzedaży i pozyskanie nowych klientów to niektóre z pozytywnych efektów, jakich może spodziewać się Lidl dzięki wejściu w segment e-commerce. Zdaniem ekspertów, kolejnym krokiem Lidla powinna być sprzedaż przez internet produktów żywnościowych.

E-grocery na horyzoncie

W tej sytuacji pojawia się pytanie, czy kolejnym krokiem Lidla będzie sprzedaż przez internet żywności, w tym produktów świeżych? Za taką decyzją przemawia np. regularny wzrost tego segmentu w Polsce oraz dalsze perspektywy jego rozwoju. Przeciw niej mogą być natomiast trudności z dostarczeniem zamówienia – logistyka produktów świeżych jest dla firm handlujących w internecie prawdziwym wyzwaniem.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2018”, przygotowanego przez Gemius dla E-commerce Polska, 19 proc. internautów deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy regularne robiło zakupy spożywcze przez internet, a 22 proc. planuje takie zakupy w przyszłości. Z kolei dane Euromonitor International wskazują, że średnie tempo wzrostu segmentu e-grocery w skali całego kraju wynosi 15-20 proc. r/r.

O atrakcyjności rynku e-grocery w Polsce może świadczyć fakt, że jeden z liderów tego rynku - supermarket Frisco.pl - znajdujący się w portfelu Funduszu MCI.TechVentures, zanotował w 2018 r. wzrost sprzedaży o 32,4 proc. do 96,53 mln zł. Spółka planuje dalszy dynamiczny rozwój. Otwarcie nowego magazynu w połowie 2019 roku pozwoli zwiększyć skalę działania Frisco.pl aż czterokrotnie.

Katarzyna Czuchaj-Łagód uważa, że wprowadzenie do e-sklepu produktów żywnościowych byłoby dla Lidla wydarzeniem, które zmieniłoby całkiem formułę jego działalności. – Na tym rynku nie ma jeszcze takiego „ścisku”, a i potencjał wzrostu jest ogromny. Produkty spożywcze spróbowało kupić już w sieci 16% internautów, ale regularnie robi to niecałe 5%. To znacznie mniej niż w innych kategoriach, aczkolwiek 9 na 10 klientów, jeśli dokonają już zakupu produktów spożywczych w sieci, są z niego zadowoleni. Dodatkowo, Polacy zaczynają, podobnie jak Niemcy, robić zakupy spożywcze regularnie i planowo, a to otwiera drogę do znacznego zwiększenia znaczenia e-commerce w tej kategorii. W końcu e-commerce w regularnych zakupach to doskonałe narzędzie przypominania o brakujących w lodówce produktach, produktach sezonowych, świątecznych, produktach kompatybilnych z innymi, wielopakach, czy produktach promocyjnych, a więc i dość oczywista droga do zwiększenia sprzedaży – argumentuje dyrektor Mobile Institute.


  • jot 2019-04-11 10:30:44

    z tą wysoką jakością produktów to trochę przesadzili :-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,75

  • Śr

    4,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7908
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.