Ekspert: Kolejnym krokiem Lidla powinno być wejście w e-grocery

Autor: dlahandlu.pl, PB 10 kwietnia 2019 22:49

Ekspert: Kolejnym krokiem Lidla powinno być wejście w e-grocery Fot. Shutterstock

Synergie handlu internetowego ze sklepami stacjonarnymi, możliwy wzrost sprzedaży i pozyskanie nowych klientów to niektóre z pozytywnych efektów, jakich może spodziewać się Lidl dzięki wejściu w segment e-commerce. Zdaniem ekspertów, kolejnym krokiem Lidla powinna być sprzedaż przez internet produktów żywnościowych.

Anna Rak zauważa, że branża spożywcza w sieci wciąż jeszcze nie należy do największych, gdyż klienci obawiają się o jakość zamawianych przez siebie produktów. - Dla firm z kolei dostarczanie produktów świeżych, z krótkim terminem przydatności, jest dużym wyzwaniem logistycznym, podobnie jak synchronizacja stanów magazynowych czy dat przydatności – mówi ekspertka Ttusted Shops.

Wtóruje jej Katarzyna Czuchaj-Łagód. - To po prostu dość ciężka e-kategoria. Mamy tu inne zwyczaje zakupowe, zasady dotyczące dostawy, przydatności do spożycia, a więc i zwrotów. To trudny rynek i działanie na nim wiąże się z dodatkowymi nakładami, np. na „coolomaty”, gdzie można łatwo i wygodnie odebrać żywność jak z paczkomatu, czy dostawy tego samego dnia, które mają tu niebagatelne znaczenie. Jednocześnie, widać, że jest tu ogromna nisza do zagospodarowania dla sieci lub firmy, która opracuje wygodne zakupowo rozwiązanie - mówi.

- Ten rynek to przyszłość. Wystarczy wspomnieć, że zakupów spożywczych online Polacy dokonują przede wszystkim nie ze względu na atrakcyjną cenę, ale możliwość zrealizowania ich wygodnie „z kanapy” i z opcją dostawy „do drzwi”. Bardzo istotnym czynnikiem jest także dla polskich e-klientów możliwość zakupu online produktów gdzie indziej niedostępnych, a więc szeroki i specjalistyczny asortyment. W czasach, kiedy Polacy mają coraz większą świadomość i potrzebę zdrowego odżywiania, zakupu produktów ekologicznych, bez sztucznych dodatków i „fair trade”, wydaje się to istotny i rosnący obszar do zagospodarowania. Pamiętajmy jednak, że polskiego konsumenta najczęściej do wypróbowania e-sklepu po raz pierwszy skusi promocja, ale o tym Lidlowi akurat chyba nie trzeba mówić, dobrze wiedzą jak grać tą kartą i wygrywać – podsumowuje dyrektor Mobile Institute.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • jot 2019-04-11 10:30:44

    z tą wysoką jakością produktów to trochę przesadzili :-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.