Ekspert: Marki własne na kolejnym etapie rozwoju

www.portalspozywczy.pl 5 lipca 2018 11:04

Koncepcje marek własnych oraz ich znaczenie w strategii sieci, ewoluują wraz z rozwojem rynku. Dzisiaj mamy do czynienia z rozwojem konceptów tzw. marek własnych nowej generacji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC.

– Polski konsument poznał marki własne jako ekonomiczne, najtańsze oferty dużych sieci handlowych. Produkty niepozorne, często pozycjonowane na najniższych półkach regałów sklepowych, o skromnym – czasami wręcz ascetycznym opakowaniu (biały design), milczące w sprawie własnych cech produktowych i zawsze oferujące najniższą cenę w kategorii. Strategicznym celem sieci, wprowadzenia tego typu oferty, było uzyskanie większej marży oraz zróżnicowanie cenowe wewnątrz danej grupy towarowej – mówi Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC.

– Wraz z pojawieniem się w Polsce sieci dyskontowych, marki własne wkroczyły w kolejny etap swojego rozwoju. Strategie dyskontów od początku były zorientowane na „sprytnych konsumentów” (smart shopperów), którzy doceniają „codziennie niskie ceny” (Biedronka) i liczy się dla nich „mądry wybór” (Lidl). Rozwój nowego formatu sklepów odmienił los marek własnych – pojawiły się quasi-brandy o przyzwoitej jakości produktu i wyglądzie opakowań silnie inspirowanych identyfikacją wizualną lidera kategorii – wyjaśnia ekspertka.

Marki własne poprawiły swoją jakość, pojawiły się w kolejnych wysoko wolumenowych kategoriach, stając się dla sieci źródłem marży i sposobem na osłabienie pozycji markowych graczy. 

– Dzisiaj sieci handlowe budują portfele marek własnych, co oznacza pozycjonowanie poszczególnych brandów w różnych obszarach potrzeb konsumenckich oraz segmentach cenowych. Są wśród nich koncepty cross-kategorialne adresujące konkretne wartości – takie jak np. zdrowy styl życia, ekologia, lokalność, bezpieczeństwo. Pod marką własną pojawiają się również oferty niszowe, które mają na celu przyciągnąć konkretną grupę klientów (np. produkty bez laktozy czy glutenu). Coraz więcej wśród nich innowacji, nie rzadko wyprzedzających – koncepcyjnie i technologicznie – oferty marek producenckich – mówi ekspertka.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.