Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Marki własne premium to wyższe marże dla detalistów

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2016 13:03

Marki własne stanowią 34 proc. całego rynku europejskiego i ten udział stale rośnie. Dlatego ważne jest, aby marki własne były obecne w segmencie premium – mówił Remy Medina, food Bussines Invest consultant IPLC Partner podczas Future Private Labels w Kielcach.

- Wielu producentów musi poświęcić się tylko i wyłącznie produkcji produktów pod markami sieci. Tylko tak można tworzyć produkty dobrej jakości. Robiąc je przy okazji, nie da się zachować jakości – uważa ekspert.

Zwrócił także uwagę na marżę, która jest zawsze istotna dla każdego detalisty. - W przypadku marek własnych, marża zawsze jest wyższa, nawet jeśli sam produkt jest tańszy niż wyrób pod marką producenta. Jest to możliwe dzięki temu, że marki własne mają zupełnie inną strukturę kosztów – mówił Remy Medina.

W jego opinii produkty premium to mniejsze wolumeny sprzedaży, ale jeszcze większe marże.

Wskazywał także, że mniej produktów w danym sklepie, oznacza mniejszy wybór dla konsumentów, ale większą sprzedaż. Na poparcie tej tezy przedstawił wyniki eksperymentu przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych. W sklepie detalicznym ustawiono dwa stoiska z dżemami. Na pierwszym z nich umieszczono 24 różne dżemy, a na drugim tylko 6 produktów. Do pierwszego stoiska podchodziło 60 proc. osób, do drugiego 40 proc. Ale w przy pierwszym tylko 3 proc. oglądających dokonała zakupu, a przy drugim, mniejszym, aż 3 proc. oglądających włożyło produkt do koszyka. - Wniosek jest jasny – zbyt dużo produktów powoduje zagubienie konsumentów i utrudnia proces decyzyjny. Ograniczony wybór sprawia, że łatwiej podjąć decyzję – mówił Remy Medina.

Jego zdaniem przyszłość należy do marek własnych, ale trzeba o nich myśleć długofalowo. Potrzeba pieniędzy i czasu na inwestycje i rozwój marek własnych, szczególnie w klasie premium. Oprócz tego ważne jest budowanie relacji z konsumentami. Zauważył także, że zagrożeniem na marek własnych jest e-handem. - Przykładowo Amazon także wprowadza własne marki premium, co jest niebezpieczne dla detalistów – dodam Remy Medina.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.