Ekspert: Marki własne to szansa dla Tesco

www.portalspozywczy.pl 5 sierpnia 2019 10:22

Ekspert: Marki własne to szansa dla Tesco Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Fot. PTWP

Zmniejszenie powierzchni sklepów i zredukowanie liczby asortymentu to dopiero początek procesu przemian Tesco Polska – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry, podkreśla, że od kilka lat widać spadek sprzedaży w hipermarketach w Polsce.

– Na ten proces składają się cztery czynniki – po pierwsze konsumentom nie chce się poświęcać dużo czasu na dojazd do hipermarketów i długi pobyt; po drugie – zmienił się model zakupów – kiedyś chodziło się do hipermarketów po „wszystko" – także po odzież, AGD czy sprzęt biurowy albo elektroniczny. Obecnie tego typu produkty sprzedają wyspecjalizowane sklepy, które „biją na głowę" hipermarkety, jeśli chodzi o doradztwo – mówi Agnieszka Górnicka.

– Do problemów Tesco przyczynił się również fakt, że w 2010 roku Tesco Polska podjęło decyzję o uruchomieniu Tesco Ekstra, które oferowało dodatkową gamę usług. Na przykład w pasażu handlowym, przy hipermarkecie, sieć uruchomiła własną aptekę czy punkt apteczny, serwis foto i salon optyczny, w sklepach powiększone zostały m.in. działy z wyrobami tekstylnymi. To był strategiczny błąd – wyjaśnia prezes Inquiry.

Obecnie Tesco Polska obcina koszty zamykając nierentowne sklepy i inwestując w mniejsze formaty.

– Uważam, że to jedyna możliwa droga rozwoju tej sieci w Polsce. Nie ma obecnie potrzeby, aby prowadzić olbrzymie sklepy. Szansę dla Tesco w Polsce widziałabym również w skoncentrowaniu się na rozwoju marek własnych, które sieć ma bardzo dobre. W dodatku występują one we wszystkich segmentach cenowych. To ogromny atut tej sieci, który może przesądzić o sukcesie – uważa Agnieszka Górnicka.

Więcej na portalspozywczy.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,56

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 867

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.