Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert Mintela o innowacjach na rynku lodów

www.portalspozywczy.pl 9 maja 2017 11:42

Rynek lodów wciąż się zmienia. Na świecie, a także w Polsce widać takie trendy jak eksperymenty z niecodziennymi smakami, rozwój produktów premium, produktów rzemieślniczych i lokalnych, czy segmentu lodów free-from. Pojawiają się innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy badawczej Mintel.

- Rynek lodów nieustannie zmienia się w odpowiedzi na potrzeby i preferencje konsumentów, a także rosnącą skalę konkurencji. Mimo wzrastającej świadomości dotyczącej nadmiernej konsumpcji słodzonych produktów i chęci ograniczania cukru w codziennej diecie, lody nadal traktowane są jako ‘dozwolona przyjemność’ – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Według danych firmy Mintel, aż sześciu na dziesięciu Polaków sięga po lody, gdy mają ochotę na coś słodkiego - dodaje.

Na rynku lodów zauważalny jest rozwój takich trendów jak produkty premium, produkty rzemieślnicze i lokalne.

- W skali globalnej zauważalna jest duża aktywność w segmencie premium, często w połączeniu z unikalnymi, wysokiej jakości składnikami oraz rzemieślniczymi metodami produkcji (dodatkowo również inspiracja włoskimi lodami – gelato, czego przykładem w Polsce może być linia Ital Gelato w sieci Biedronka) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Podkreśla się także lokalne korzenie, zarówno w odniesieniu do miejsca produkcji, jak i miejsca pozyskiwania składników. Jest to kierunek równie istotny dla rynku polskiego z uwagi na to, że prawie czterech na dziesięciu konsumentów wskazuje, że obecny wybór lodów bazujących na lokalnych składnikach jest niewystarczający - dodaje.

- Często wykorzystywanym atrybutem marek premium jest podkreślanie kontekstu przyjemnościowego, co dobrze ilustruje przykład marki Magnum Double – lodów pokrytych dwiema warstwami polewy, pomiędzy którymi znajduje się sos zapewniający dodatkową porcję słodyczy i nowe doznania smakowe – mówi też analityk firmy Mintel.

Pojawiają się też takie innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych.

- Warto wspomnieć o strategiach ukierunkowanych na potrzeby dorosłych konsumentów, np. wprowadzanie smaków inspirowanych napojami alkoholowymi czy też formatów do tej pory osadzonych bardziej w segmencie produktów dla dzieci, takich jak lodowe kanapki – mówi Honorata Jarocka.

- Wskazuje się również na duży potencjał tkwiący w dalszych eksperymentach z niecodziennymi smakami - dodaje.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.