Ekspert: Nadeszły czasy „total customer experience”

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2019 09:38

Ekspert: Nadeszły czasy „total customer experience” Na zdj. Michał Strzyczkowski, prezes Diebold Nixdorf

Zwyczajowo mówi się, że w handlu klient jest królem. -To powiedzenie jest dzisiaj bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nadeszły czasy „total customer experience” i nie ma znaczenia, czy ktoś kupuje samochód klasy premium czy odwiedza swój ulubiony sklep spożywczy ‒ zawsze oczekuje niepowtarzalnego doświadczenia. Biura podróży i szefowie kuchni w restauracjach już dawno to zrozumieli: nie sprzedają nam biletów lotniczych, hoteli ani wyszukanych obiadów – sprzedają nam nowe, spersonalizowane doświadczenia. Tego samego zaczynamy oczekiwać w centrum handlowym - uważa Michał Strzyczkowski, prezes Diebold Nixdorf.

Z wielu powodów, emocjonalnych i logistycznych, tradycyjne sklepy ciągle pozostają w centrum zainteresowania konsumentów. Najważniejszym atutem butiku jest pozytywne doświadczenie konsumenta w kontakcie z marką na miejscu. Czego oczekuje konsument? Wyboru, zindywidualizowanego doradztwa, szybkiej obsługi? Wszystkie powyższe są prawdziwe, ale jedno jest najistotniejsze: klienci chcą być w sklepie pozytywnie zaskakiwani.

- Aby to osiągnąć, sklepy muszą dysponować aktualnymi informacjami. Potrzebują danych na temat profilu klienta i jego dotychczasowych doświadczeń z marką. Wymaga to znajomości historii jego zakupów online i offline. Poprzez gromadzenie, łączenie i analizę danych konsumenckich powstają całościowe profile klientów umożliwiające sprzedawcom identyfikację ich potrzeb. Dzięki temu interakcje z konsumentami mogą być bardziej spersonalizowane, a także mogą odbywać się w czasie rzeczywistym przy użyciu smartfonów - mówi prezes Diebold Nixdorf.

Nowoczesne sklepy to miejsca wielofunkcyjne. Można w nich zrobić zakupy, odebrać sprawunki kupione w systemie „click and collect”, zamówić spersonalizowany produkt albo po prostu zrelaksować się w przyjaznym i pięknym otoczeniu. Ten ostatni koncept rozwija francuska marka odzieżowa Sézane, która zamiast sklepów otwiera „apartamenty” w Paryżu, Londynie i Nowym Jorku.

- W tym całym procesie bardzo ważna jest bezpieczna i szybka realizacja zakupów. I tu zastosowanie mają nowoczesne rozwiązania płatnicze. Bardzo pomocne w tym przypadku są przenośne urządzenia do samodzielnego skanowania produktów podczas zakupów, a dzięki integracji rozwiązań płatności mobilnych weryfikacja staje się jeszcze szybsza i bardziej efektywna. Wkrótce, dzięki systemowi rozpoznawania twarzy, płatność za zakupy będzie mogła odbywać się bez potrzeby wyciągania karty kredytowej. To jednak nie koniec relacji z klientem. Po udanych zakupach nadal możemy utrzymywać z nim kontakt. Dzięki pomocy technologii, sprzedawca może na przykład podziękować mu e-mailem za wizytę, przesłać elektroniczną wersję paragonu lub poinformować go, że produkt, o który pytał, właśnie jest dostępny w sklepie. Wszystko po to, aby przedłużyć i uatrakcyjnić jego kontakt z marką - wyjaśnia Michał Strzyczkowski.


  • Bartek 2019-02-27 11:35:20

    Wszystko zależy od preferencji klienta. Są tacy co będa chcieli maile, informacje, smsy. A są tacy co wybiorą sklep gdzie nikt im nie przeszkadza i sami sobie płacą w kasie jak np. w IKEA. Fajne podejście. Wszystko zależy od potrzeb klienta a zdecydowanie każda firma, która chce się wyróżnić będzie szukała takiego rozwiązania. Klient sklepu to już nie jest tylko jakiś anonim i nie chce nim być. A jak chce to też ma taką możliwość.

  • Millennials 2019-02-27 10:03:18

    Sklep ma Podziekowac mailem za wizyte? Maja mi zaspamowac skrzynke mailowa? Zakupy majabyc szybkie czy wiazac sie z pozniejszym siedzeniem przed komputerem w celu oczyszczenia skrzynki mailowej?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 847

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 403880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.