Ekspert: Nadeszły czasy „total customer experience”

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2019 09:38

Ekspert: Nadeszły czasy „total customer experience” Na zdj. Michał Strzyczkowski, prezes Diebold Nixdorf

Zwyczajowo mówi się, że w handlu klient jest królem. -To powiedzenie jest dzisiaj bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nadeszły czasy „total customer experience” i nie ma znaczenia, czy ktoś kupuje samochód klasy premium czy odwiedza swój ulubiony sklep spożywczy ‒ zawsze oczekuje niepowtarzalnego doświadczenia. Biura podróży i szefowie kuchni w restauracjach już dawno to zrozumieli: nie sprzedają nam biletów lotniczych, hoteli ani wyszukanych obiadów – sprzedają nam nowe, spersonalizowane doświadczenia. Tego samego zaczynamy oczekiwać w centrum handlowym - uważa Michał Strzyczkowski, prezes Diebold Nixdorf.

Zagwarantowanie klientowi zakupów, które będą niepowtarzalnym doświadczeniem, wymaga integracji wielu systemów. Dzięki rozwiązaniom wdrażanym w chmurze można łatwo zintegrować nowe elementy z istniejącymi systemami sieci handlowych i dodatkowo sprawnie dopasować je wyglądem do stosowanej komunikacji marki. To może ułatwić markom zarządzanie relacją z klientem i zwiększyć efektywność podejmowanych działań sprzedażowych.

Przykłady zastosowania? - System analizuje wszystkie dane ze sklepów i w ten sposób oblicza, który produkt najprawdopodobniej zostanie zakupiony, biorąc pod uwagę dotychczasowe zachowania klienta, sezon i dostępny asortyment. Dobrane propozycje produktów są następnie wyświetlane w specjalne aplikacji, na ekranie smartfona klienta, wraz z ich lokalizacją w sklepie. Inny przykład: ekrany cyfrowe umieszczone na półkach są w stanie rozpoznać płeć, wiek i preferowany styl przechodzącego klienta. Algorytmy następnie wykonują swoje zadanie i proponują klientowi produkty, które mogą mu odpowiadać. Dodatkowo istnieją rozwiązania, które zarządzają magazynem (katalog, stan zapasów, ceny, historia sprzedaży itp.). Wszystkie dane są wyświetlane w czasie rzeczywistym na desce rozdzielczej sprzedawcy oraz raportowane do centrali - tłumaczy ekspert.

I dodaje: - Twierdzenie Ogilviego „wydatki na reklamę są w 50% efektywne, tylko nie wiadomo, które to 50%” ma w końcu szansę się zdezaktualizować. Inwestycje w technologie wspierające spersonalizowane doświadczenie konsumenta są nie tylko efektywne, ale wyposażają marki w bezcenną wiedzę, której użycie gwarantuje sprzedawcom wzrost zysków. Pomimo tego, że wydaje się obecnie, że wiemy już bardzo dużo o naszych klientach - potrafimy właściwie spersonifikować oferty jesteśmy tak naprawdę dopiero na początku drogi bardzo zaawansowanej analizy danych, która pozwoli nam jeszcze dokładniej i lepiej poznać ich oczekiwania, a co za tym idzie sprofilować znacznie efektywniej naszą ofertę produktową, bądź usługową dla nich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Bartek 2019-02-27 11:35:20

    Wszystko zależy od preferencji klienta. Są tacy co będa chcieli maile, informacje, smsy. A są tacy co wybiorą sklep gdzie nikt im nie przeszkadza i sami sobie płacą w kasie jak np. w IKEA. Fajne podejście. Wszystko zależy od potrzeb klienta a zdecydowanie każda firma, która chce się wyróżnić będzie szukała takiego rozwiązania. Klient sklepu to już nie jest tylko jakiś anonim i nie chce nim być. A jak chce to też ma taką możliwość.

  • Millennials 2019-02-27 10:03:18

    Sklep ma Podziekowac mailem za wizyte? Maja mi zaspamowac skrzynke mailowa? Zakupy majabyc szybkie czy wiazac sie z pozniejszym siedzeniem przed komputerem w celu oczyszczenia skrzynki mailowej?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7958
Ilość aktualnych ofert: 485670

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.