Ekspert: Najbardziej wiarygodnie hasła związane z polskością brzmią w wykonaniu Biedronki

Autor: www.dlahandlu.pl 27 października 2016 09:43

Ekspert: Najbardziej wiarygodnie hasła związane z polskością brzmią w wykonaniu Biedronki Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry; fot. za Inquiry

Sieci handlowe od dłuższego czasu podkreślają "polskość" w hasłach promocyjnych. Jakie sieci najwięcej zyskały na tych hasłach? - Najbardziej wiarygodnie hasła związane z polskością brzmią w wykonaniu  Biedronki - sieć nosi polską nazwę, ma polskie korzenie, na trwałe wpisała się w polski krajobraz, a wiele osób naprawdę lubi robić tam zakupy mówi - Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.

- Gdyby nagle okazało się, że Polacy kibicują drużynom z Finlandii, to zapewniam, że Biedronka zacznie sponsorować fińskich sportowców. Innymi słowy, sieć dociera do klientów stawiając na to, co
jest im bliskie. Jeśli tak na to popatrzymy, to "polskość" w komunikacji staje się oczywistością - wyjaśnia nasza rozmówczyni.

Zdaniem prezes Inquiry większości konsumentów nie przeszkadza, że robią zakupy w zagranicznej
sieci, jeśli widzą, ze ta sieć stara się o dobre relacje. - Ostatnio byliśmy świadkami prób dyskredytowania firm z obcym (czytaj niemieckim) kapitałem, zresztą nie tylko sieci handlowych, ale jeśli tego rodzaju propaganda dotyczy lubianych firm, to jest to zazwyczaj strzał kulą w płot. Ja osobiście byłabym zainteresowana informacją, ile podatku zagraniczne firmy płacą w Polsce - przecież to się przekłada potem na szkoły, szpitale, czy drogi, które służą wszystkim - mówi Agnieszka Górnicka.

Podkreślanie polskich korzeni i ogólnie pojętej polskości to nie jest nowy trend w komunikacji sieci handlowych. Wiele firm, nie tylko spożywczych, podkreśla polskie pochodzenie, a przynajmniej wspieranie  polskich dostawców. - W ostatnich latach trend ten przybrał jednak na sile - myślę, że krzyżuje się tu kilka czynników. Pierwszym z nich jest przesyt produktami zagranicznymi. Na te naprawdę ekskluzywne nas nie stać (i nie ma ich w sklepach), a produkty masowe wcale nie są
lepsze od polskich, przynajmniej jeśli chodzi o żywność. Ponadto jesteśmy przyzwyczajeni do polskich smaków i w większości przypadków poszukujemy produktów, które znamy i lubimy. Niekoniecznie to oznacza, że preferujemy polskie marki - raczej marki, które traktujemy jak "swoje". Dotyczy to i sieci handlowych, i produktów - podsumowuje prezes firmy Inquiry.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Leo 2016-10-27 15:49:05

    Urzad ochrony konsumentow juz dawno powinien sie zająć tymi kłamstwami i podszywaniem sie pod Polskę. Aaa zapomniałem ze wszyscy kupieni. Ten kraj ginie.

  • mario 2016-10-27 15:23:56

    Kiedyś tępiło się stonki, teraz powinno się tępić BIEDRONKI.

    Stonki niszczyły ziemniaki, a biedronki niszczą Polski handel.

    Biedronka - ładuje pod "szpic" polaków, a Polska na to pozwala. Ich hasła reklamowe z drwiną w środku powinny być zakazane. Polsko, Polacy obudźcie się, biedronka i jej podobni zniszczą Polski handel bezlitośnie jak tak dalej będzie, zostaną tylko po handlu Polskim "gołe badyle" jak na kartoflisku jak na ziemniakach. Na 10 produktów co 9 jest Polski to żart wszyscy tego słuchają i nikt nie reaguje. Holender uprawia marchewkę, kaskę na niej trzepie i mówi że to Polska marchewka, a podatki gdzie? a kaska gdzie?

    Itd. Itp.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.