Ekspert: Naśladownictwo w tworzeniu marek własnych kończy się w sądzie

www.portalspozywczy.pl 6 marca 2017 14:58

Spór firmy Grycan Lody od Pokoleń z siecią Lidl Polska o lody Ballino sieci Lidl, które według firmy Grycan są łudząco podobne do lodów produkowanych przez to przedsiębiorstwo, nie jest pierwszym tego typu sporem, choć naśladowanie brandów to już przestarzała technologia – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Naśladownictwo w tworzeniu marek własnych to jedna z podstawowych, ale przestarzałych technologii w tym obszarze, co niniejsze wydarzenie potwierdziło. Nie jest to pierwszy spór w tej materii – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Tłumaczy, że każda z większych sieci, która przekroczyła bardzo płynną i uznaniową granicę podobieństwa marki własnej do lidera rynku, była uwikłana w podobny proces sądowy. 

– Nowoczesne marki własne w pewnym stopniu odeszły już od efektywnej lecz ryzykownej i kontrowersyjnej, metody prostego naśladownictwa. W dalszym ciągu korzysta się z wypracowanych i sprawdzonych przez producentów charakterystyk technologicznych opakowania i architektury projektu, lecz szata graficzna i strategia przekazu jest już inna – wyjaśnia ekspert.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.