Ekspert: Nie ma już marek własnych, są pełnoprawne marki

www.portalspozywczy.pl 2 lipca 2018 12:27

- Nie istnieje coś takiego, jak marki własne. Zresztą jest to nazwa, której używają osoby zajmujące się marketingiem, a nie konsumenci. Nazwa, która nacechowana była negatywnie i miała pokazać, że są to produkty gorszej jakość - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

- Nie ma już marek własnych. Są to pełnoprawne marki - ze swoim światem, narracją, opowieścią o sobie i swoich zaletach, na poziomie racjonalnym oraz emocjonalnym. A to, czy produkt wytwarzany jest przez międzynarodowy koncern, czy też na zlecenie sieci handlowej (najczęściej ostatecznie produkowany jest przez ten sam koncern) ma dla konsumenta coraz mniejsze, jak nie zerowe znaczenie - tłumaczy ekspert.

Dodaje, że same firmy producenckie, które tworzyły do tej pory swoje marki, muszą przyzwyczaić się do tego, że czas ich panowania mija i ich nową rolą jest wytwarzanie produktów na zlecenie i pod dyktando sieci handlowych. - Oczywiście marki, które znamy od lat, zostaną - sieci handlowe wiedzą, że aby sprzedawać, trzeba zapewnić konsumentowi wybór, i że nie każda kategoria produktowa jest szybka i opłacalna do zbudowania „marką własną". Skoro koncerny zainwestowały w marketing produktu ogromne środki, może nie ma co wymyślać koła na nowo. Wystarczy „dokręcić śrubę” wytwórcy i sprzedawać „markowy” produkt z dobrą marżą - wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

- Co nie znaczy, że sieć handlowa nie zdecyduje się na stworzenie własnej marki, która nie tyle ma wykończyć konkurencję, co zbudować przewagę nad inną siecią, otworzyć się na nowych konsumentów lub na nowe zastosowanie produktu - mówi.

- Także nie czeka nas zmierzch koncernów FMCG, ale zmiana ich pozycji - będą one nadal sprzedawać swoje produkty, opracowywać nowe receptury, reagować na trendy i potrzeby konsumenta nowymi markami i świeżymi wariantami już istniejących. Ale będą także robić to jeszcze bardziej pod dyktando sieci handlowych - podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.