Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Nietargetowana dystrybucja materiałów reklamowych jest nieefektywna

Autor: Michał Sztand, CEO Direct Publishing Group 30 stycznia 2015 13:27

Gazetki reklamowe stały się już niemal „stałym gościem" w polskich skrzynkach pocztowych. I mimo że dystrybuowane są niemal w ciemno (często tylko ze względu na odległość od danego sklepu, supermarketu czy punktu usługowego), reklamodawcy nie rezygnują z nich, nie widząc alternatywy. Tymczasem zapominają o tym, że razem z ich ofertą do skrzynki pocztowej przeciętnego Kowalskiego trafia jeszcze 50 innych ulotek, katalogów czy gazetek. Finalnie większość z nich jest wyrzucana do śmieci bez nawet pobieżnego rzucenia na nie okiem. Ponadto coraz częściej zamiast spełniać swoją rolę i informować o ofercie czy promocjach, wzbudzają negatywne nastawienie do danej marki czy firmy.

Szacuje się, że w Polsce każdego roku firmy wydają między 350 a 550 mln zł netto na przygotowanie i dystrybucję gazetek oraz katalogów reklamowych, dostarczanych metodą bezadresową door to door. Ponad połowa ich nakładu trafia do kosza od razu, bez styczności z okiem potencjalnych klientów. Kolejne straty wynikają z błędów popełnianych podczas dystrybucji - oferta trafia do bardzo szerokiej, słabo stargetowanej grupy odbiorców, z których zaledwie kilka procent jest w ogóle zainteresowanych ofertą. To niemalże loteria: firma produkuje 2 mln sztuk gazetki czy katalogu z założeniem, że uda się trafić do 5 proc. osób zainteresowanych ofertą. A od zainteresowania do skorzystania z niej jeszcze długa droga.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.