Ekspert: Nowe technologie tworzone są po to, aby Millenialsom kupowało się lepiej i szybciej

www.portalspozywczy.pl 17 lipca 2017 13:13

Social media stały się dla millenialsów kopalnią informacji (nie mylić z wiedzą) na temat zdrowego odżywiania i trybu życia. Stąd też duża podatność tej grupy na mity i półprawdy dotyczące żywności i innych produktów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT.

– Millenialsi to od pewnego czasu najczęściej odmieniania przez wszystkie przypadki grupa społeczna. Co prawda coraz częściej w różnego rodzaju analizach i komentarzach pojawia się pokolenie Z oraz grupa nazwana Henrykami, ale to właśnie millenialsi są grupą, którą widać i słychać najmocniej. Z jednej strony trudno się temu dziwić – to przeszło siedem milionów Polaków, co daje nam wynik tylko nieco gorszy niż widownia ostatniego meczu Polska – Rumunia – mówi dla serwisu portalspozuwczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek.

Dodaje, że z drugiej strony to też najbardziej „krzykliwa” generacja, która dzięki opanowaniu do perfekcji nowoczesnych technologii i social media, wykorzystuje je w każdy możliwy sposób. Jest to też społeczność, którą musiały zauważyć sieci handlowe. Bo to właśnie millenialsi w znacznym stopniu determinują zmiany na rynku convenience, to w dużej mierze pod ich potrzeby i zachowania ewoluuje ten rynek.

– Podobnie zaczyna się dziać w przypadku większych powierzchni handlowych, nie tylko na halach sprzedaży, oferowanym asortymencie, ale przede wszystkim dookoła nich. Nowe technologie w służbie handlu, aplikacje mobilne czy też takie innowacje jak nowość sieci Carrefour – SąSiatki, to wszystko tworzone jest po to, aby Millenialsom kupowało się lepiej i szybciej. A do koszyków wpadało więcej różnorodnych produktów, dzięki którym można przygotować nie tradycyjnego schabowego, ale zdrowe, bezglutenowe, bez E i wolne od ulepszaczy potrawy. Takie, które dadzą nam wrażenie, że żyjemy zdrowo i zgodnie z naturą – tłumaczy ekspert.

– Poprzednie zdanie opisuje doskonale to, na czym koncentruje się pokolenie Y w swojej kuchni i poza nią – jest to pęd do bycia fit, zdrowego odżywiania i trybu życia zdrowia. Na sam trend trzeba spojrzeć z dwóch stron – gdyż to jak się przejawia oraz jakie niesie za sobą skutki ma dobre i złe strony. Większa świadomość Millenialsów, nie tylko w Polsce ale i na całym świecie wymusza na producentach żywności oraz innych produktów niespożywczych, większą dbałość o skład. Brak ulepszaczy, E, konserwantów oraz innych substancji, które słusznie lub nie oskarżane są o niekorzystne działanie dla zdrowia znikają ze składów. To pozytywna część tego, jak świadoma grupa może w globalny sposób wymuszać zmiany w strategiach największych firm – mówi Kaczmarek.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,15

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.