Ekspert o kampaniach energetyków: Strategia oparta na kontrowersjach skuteczna, ale ryzykowna

www.portalspozywczy.pl 28 listopada 2017 12:53

Dlaczego w kampaniach reklamowych napojów energetycznych obraża się ludzi? Do kogo są one kierowane i czy można przeprowadzić promocję tych napojów bez skandali i podtekstów seksualnych? - Patrząc na niektóre treści, którymi reklamują się producenci napojów energetycznych, faktycznie można odnieść wrażenie, że działają one w myśl zasady – nieważne co mówią, byle mówili - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

- Wydawać by się mogło, że kontrowersja jest wpisana w tę branżę - dodaje.

Producent napoju energetycznego Devil Energy najnowszą reklamą w social mediach poruszył internautów. Mimo oskarżeń o seksizm nie przeprosił ani nie usunął grafiki z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach...”, tylko dodał jej nowy wariant z mężczyzną - informuje wirtualnemedia.pl.

Czy da się promować energetyki bez skandali i podtekstów seksualnych?

Czy naprawdę tak musi być?

- Niekoniecznie. Wystarczy spojrzeć na komunikację Red Bulla, który konsekwentnie stawia na sporty ekstremalne. Albo fanpage XL Energy Drink – nie ma tu nic kontrowersyjnego. Być może dlatego, że grupą docelową są tu kobiety. Przykłady można mnożyć. Na co dzień dostrzegamy tylko te najbardziej jaskrawe przypadki - dodaje Michał Maciejewski.

Jego zdaniem strategia oparta na kontrowersjach jest bardzo skuteczna, ale równocześnie - bardzo ryzykowna.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    16,09

  • Śr

    11,43

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.